Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, pracujących lub pragnących wejść w branżę gier, filmu, animacji czy reklamy. Opiera się o techniki cyfrowe, ale zawiera też ćwiczenia w technikach tradycyjnych.

Na tym poziomie skupiamy się na efektywności projektowania, przekazywania treści, wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem;

- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp. (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym.

Prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności.

Założeniem każdego bloku jest zdobycie szerokiej wiedzy w danym temacie, nabycie praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia oraz stworzenie pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika. Na kursie można także poznać kulisy pracy rysownika koncepcyjnego, leada czy art directora, dowiedzieć się jak wygląda współpraca między artystą koncepcyjnym a modelerem czy innymi artystami w procesie produkcyjnym gry.

Można też skonsultować swoje portfolio i dowiedzieć się, co powinno zawierać dobre portfolio przesyłane do największych firm z tej branży, w Polsce i za granicą. Najbardziej pracowitym uczestnikom kursu ułatwiło to już podjęcie pracy w firmach z branży gier.

Na koniec kursu przyznajemy CERTYFIKAT ukończenia (całego kursu lub poszczególnych bloków).

Oto wybrane wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

PROWADZĄCY: 

Konrad Czernik

KONRAD CZERNIK - Lead Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Tytuły zrealizowane na podstawie jego konceptów to m.in. seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Obecnie zajmuje się kreowaniem wizji artystycznej gry i odpowiada za wygląd i produkcję wszystkich postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC). Prowadzi szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach.

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, w pierwszym sezonie poprowadził bloki #1 i #2, po czym przekazał prowadzenie Konradowi. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept-artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII).

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Kolor w concept arcie (wrzesień-październik)

  • teoria koloru
  • podejście/metody pracy z kolorem
  • wsparcie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • tworzenie palety kolorystycznej projektu

BLOK #1,5 Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji (listopad)

Blok dodatkowy, który poprowadził gościnnie Grzesiek Przybyś:

  • rysunek postaci z pozującym modelem
  • niestandardowe zestawy ćwiczeń i sposoby myślenia na temat postaci
  • anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji
  • ćwiczenia na papierze i w technikach cyfrowych

BLOK #2 Projektowanie postaci/grupy postaci (grudzień-styczeń)

  • teoria i analiza przykładów
  • praca z inspiracjami, referencjami - obserwacja i decyzje
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach
  • projektowanie postaci kreacyjnej w settingu wybranej gry
  • praca z proporcjami, balansem i masami - podkreślanie charakteru postaci
  • projektowanie grupy - 3 różne klasy tej samej postaci

BLOK #2,5 Efektywne projektowanie (luty, tylko środy)

Kolejny blok dodatkowy. Tym razem gościnnym prowadzącym jest Greg Westphal, concept artist z firmy Techland, absolwent słynnej szkoły Fenga Zhu FZD School of Design w Singapurze (industrial design for entertainment), a także University of Utah (film Studies) i Brainstorm School of Design (James Paick i John Park).

Każde z 4 spotkań to osobny projekt elementu jednego, spójnego środowiska. Poznaj podejście do projektowania szkoły Fenga Zhu! 

Uwaga: blok w całości w języku angielskim!

  • podstawy Design Thinking
  • mapa myśli i moodboard
  • szkicowanie pojazdów, enviro, propsów
  • budowanie spójnego tematu w cyklu 4 odrębnych projektów
  • prezentacja designu w portfolio

BLOK #3 Projektowanie lokacji/enviro (marzec-kwiecień)

  • praca z perspektywą, przestrzenią, sposoby na rozrysowanie
  • szkicowanie kompozycji, szukanie wstępnej formy
  • aranżowanie kompozycji
  • opowiadanie historii obrazem
  • wspieranie funkcji lokacji poprzez użyte formy

BLOK #4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry (maj-czerwiec)

  • tematyka bloku to w praktyce 80% pracy typowego rysownika koncepcyjnego
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form, budowanie charakteru obiektów
  • design elementów w settingu gry, patrzenie kontekstowe
  • łączenie funkcji i formy 
  • projektowanie, projektowanie, projektowanie...

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:

2016/2017:

#1 Kolor w concept arcie
#2 Projektowanie postaci/grupy postaci

#3 Projektowanie lokacji/enviro
#4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
#5 Efektywne projektowanie

2015/2016:

#1 Postać i kompozycja
#2 Wehikuł i kreatywne szkicowanie 
#3 Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia
#4 Projektowanie lokacji do gry
#5 Storyboard

 

 

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.