Kurs concept artu i ilustracji - poziom zaawansowany

Kurs przeznaczony jest dla początkujących i zaawansowanych artystów cyfrowych z branży gier, filmu, animacji, reklamy i pokrewnych, lub dla osób pragnących się nimi stać. Opiera się o techniki cyfrowe, ale zawiera też ćwiczenia w technikach tradycyjnych.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem;

- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp. (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym.

Prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności (nie muszą być na wysokim poziomie, ale przynajmniej na podstawowym - na kursie zaawansowanym nie zajmujemy się podstawami).

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość (nie trzeba uczestniczyć w bloku #1 żeby wziąć udział w bloku #2 itd.). Założeniem każdego bloku jest zdobycie szerokiej wiedzy w danym temacie, nabycie praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia oraz stworzenie pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika. Na kursie można także poznać kulisy pracy rysownika koncepcyjnego, leada czy art directora, dowiedzieć się jak wygląda współpraca między artystą koncepcyjnym a modelerem czy innymi artystami w procesie produkcyjnym gry. Można też skonsultować swoje portfolio i dowiedzieć się, co powinno zawierać dobre portfolio przesyłane do największych firm z tej branży, nie tylko w Polsce.

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

PROWADZĄCY: 

Konrad Czernik

KONRAD CZERNIK - Lead Concept Artist i Character Art Director w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Tytuły zrealizowane na podstawie jego konceptów to m.in. seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Obecnie zajmuje się kreowaniem wizji artystycznej gry i odpowiada za wygląd i produkcję wszystkich postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC). Prowadzi szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach.

 

 

 

TERMINY i CENY:

WTORKI 18:00-22:00

  • 830 zł za blok 2-miesięczny (8 x 4h)
  • 415 zł za blok 1-miesięczny (tylko blok #5)  

NIEDZIELE 10:00-16:00 co 2 tyg.

  • 830 zł za blok 2-miesięczny (4 x 6h)

Płatność za pakiet 2-miesięczny możliwa jest w dwóch opcjach: 830 zł z góry albo w dwóch ratach co miesiąc: 510 zł i 320 zł.

Zapisujemy się na CAŁY BLOK, nie ma możliwości nieopłacenia drugiej raty.


ZAPYTAJ O ZAPISY


HARMONOGRAM 2016/2017

BLOK #1 Kolor w concept arcie (wtorki: paź-lis 2016)

  • teoria koloru
  • podejście/metody pracy z kolorem
  • wsparcie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • tworzenie palety koloru projektu

BLOK #2 Projektowanie postaci/grupy postaci (wtorki: gru-sty 2016/17 lub niedziele: lut-mar 2017 (5.02, 19.02, 5.03, 19.03))

  • teoria i analiza przykładów
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach
  • praca z inspiracjami, referencjami - obserwacja i decyzje
  • projektowanie postaci kreacyjnej w settingu wybranej gry
  • praca z proporcjami, balansem i masami - podkreślanie charakteru postaci
  • projektowanie grupy - 3 różne klasy tej samej postaci

BLOK #3 Projektowanie lokacji/enviro (wtorki: lut-mar 2017 lub niedziele: kwi-maj 2017 (2.04, 23.04, 21.05, 28.05))

  • praca z perspektywą, przestrzenią, sposoby na rozrysowanie
  • szkicowanie kompozycji, szukanie wstępnej formy
  • aranżowanie kompozycji
  • opowiadanie historii obrazem
  • łączenie funkcji i formy 

BLOK #4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry (wtorki: kwi-maj 2017)

  • tematyka bloku to w praktyce 80% pracy rysownika koncepcyjnego
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form, budowanie charakteru obiektów
  • design elementów w settingu gry, patrzenie kontekstowe
  • łączenie funkcji i formy 
  • projektowanie, projektowanie, projektowanie...

BLOK #5 Efektywne projektowanie (wtorki: cze 2017)

  • 4 x 4: cztery szybkie 4-godzinne projekty
  • art jam: na każdym spotkaniu zadany nowy temat, burza mózgów
  • kreatywna praca zespołowa i indywidualna
  • efektywne szkicowanie
  • projekty pobieżne

W poprzednim sezonie (2015/2016) zrealizowaliśmy bloki:

#1 Postać i kompozycja
#2 Wehikuł i kreatywne szkicowanie 
#3 Creature concept art (postać kreacyjna, przemiana postać-zwierzę lub postać-bestia)
#4 Projektowanie lokacji do gry
#5 Storyboard

Wybrane prace uczestników, które wtedy powstały:

 

Kurs powstał przy współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, w pierwszym sezonie poprowadził bloki #1 i #2, po czym przekazał prowadzenie Konradowi Czernikowi. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept-artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII, L.U.C - Kosmostumostów). Obecnie także art-director przy osadzonej w postapokaliptycznym świecie grze Exiled oraz twórca okładek dla amerykańskiego wydawnictwa komiksowego Dark Horse.

 

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

     

Newsletter

 i nazwisko

Chcesz dostawać newsy?