kurs rysunki Wroclaw Fenomenarium

Jesteś tu, ponieważ myślisz o rysowaniu czy malowaniu, ale być może...

...obawiasz się, że nie masz talentu?

Żadnemu dziecku takie myśli nie przeszkadzają czerpać przyjemności z tworzenia. Dziecko myśli jak prawdziwy artysta, ale gdy dorasta, dojrzewa w nim też wewnętrzny krytyk, który zniechęca do zabawy. Trzeba wrócić do tamtego stanu.

Myślisz, że nie potrafisz rysować, czy tym bardziej malować?

Zabrakło Ci dobrego nauczyciela. To umiejętności, które może opanować każdy, kto potrafił nauczyć się np. pisać. Jeśli nie potrafisz, to przyjdź się nauczyć. Ale w niektórych szkołach czy pracowniach dostaniesz sztalugę, martwą naturę czy modela, i... niewiele więcej. Radź sobie, bo przecież sztuki się nie da wytłumaczyć - albo to masz w sobie, albo nie. Nie jest to prawda. 

Jeśli nie potrafisz wyjaśnić czegoś w prosty sposób, to znaczy że nie rozumiesz tego wystarczająco dobrze.

Albert Einstein

 My rozumiemy, czego uczymy, dlatego wiemy jak to wyjaśnić. Mamy swoje własne, autorskie metody, aby nauczyć Cię, jak rysować i malować, a przede wszystkim jak obserwować i rozumieć to, co widzisz. Tłumaczymy, pokazujemy, robimy korekty, słuchamy, zmuszamy do myślenia i osiągamy z Wami znakomite efekty. Większość osób, które do nas przychodzą, uczymy od zera. To właśnie one stworzyły większość prac, które pokazujemy w naszych galeriach. Ciebie też tak nauczymy.

Wystarczy, że Ci "się chce"

Ponieważ może to znaczyć, że masz w sobie pasję. Przyjdź do nas, a nauczymy Cię, jak się z nią dobrze bawić:) Pokażemy Ci, jak na nowo patrzeć na świat - jak artysta lub jak dziecko. 

Zaczniesz od podstaw rysunku, które są jednocześnie podstawami malarstwa czy rzeźby. Nauczysz się, jak obserwować, a nie tylko postrzegać; jak rozumieć i przenosić na papier to, co widzisz. Poznasz zagadnienia kompozycji, budowania przestrzeni i waloru. Potem, jeśli zechcesz, nauczysz się rysować człowieka, albo zajmiesz się zgłębianiem świata koloru - zrozumiesz sposób mieszania i łamania barw, panowania nad ich nasyceniem i temperaturą. Jeśli masz własny pomysł na siebie - chcesz tworzyć ilustracje czy gry, tatuować, projektować grafikę, albo kontynuować rozwój twórczy na wybranej uczelni artystycznej, pomożemy Ci.

Z każdym pracujemy indywidualnie; mimo że zajęcia prowadzone są w grupach, tłumaczymy każdemu z osobna, dzięki czemu zacząć można w każdej chwili, nie trzeba dostosowywać swojego tempa do reszty grupy, dąży się do własnego celu

Kurs rysunku i malarstwa

Kurs przygotowujący na Akademię Sztuk Pięknych

Kurs na Architekturę i Architekturę Krajobrazu

Kurs ilustracji i concept artu

Zajęcia dla dzieci i młodzieży

Plenery artystyczne

Wszystko to po to, żeby ułatwić Ci czerpanie radości z tworzenia, żeby nie ograniczały Cię "problemy techniczne", brak umiejętności. Zacznijmy od podstaw, a o sztuce można mówić później. Sztuka to nie to samo co twórczość plastyczna. Żyjemy w czasach, gdy na tym polu łatwo usprawiedliwić bylejakość, sprzedać ją pod przykrywką poszukiwania nowych kierunków, przełamywania schematów, eksperymentowania itd. A my uważamy, że taka postawa nie przeszkadza w zachowaniu jakości wizualnej i wysokiego poziomu plastycznego. Nie zgadzamy się na bylejakość. Propagujemy umiejętności, świadomość plastyczną, wykształcenie wizualne i edukację estetyczną.

Dlaczego my?

  1. Najlepsze prace uczniów! Zobacz ponad 500 wybranych! Większość z nich zaczynała od zera, Ciebie też tak nauczymy:)
  2. Ucz się od profesjonalistów! Zobacz prace prowadzących artystów.
  3. Indywidualne podejście - zaczynasz kiedy chcesz, pracujesz niezależnie od grupy, dostajesz osobne korekty, dążysz do własnego celu.
  4. TAK, UCZYMY OD ZERA:) zupełnie początkujących, ale również całkiem zaawansowanych.
  5. Zajęcia dla każdego i w każdym wieku: hobbyści, przyszli studenci uczelni artystycznych, zawodowcy podnoszący kwalifikacje. 
  6. Klimat i ludzie! Grupy wymieszane wiekowo tworzą ludzie pełni pasji! Nie tylko licealiści i studenci, ale także graficy, tatuatorzy, twórcy reklamy, dziennikarze, psychologowie, weterynarze, informatycy, ekonomiści, prawnicy i wielu innych. Czasem nawet obcokrajowcy (tak, uczymy też po angielsku), np. z Ukrainy, Białorusi, Rosji, Czech, Słowacji, Finlandii, a nawet Australii czy Japonii:)
  7. Centrum Wrocławia - mieścimy się w postindustrialnym Browarze Mieszczańskim, z dobrą komunikacją z każdą częścią miasta, ok 15 min spacerkiem od dworców gł. PKP i PKS. Uczniowie potrafili dojeżdżać do nas regularnie m.in. z Lubina, Nysy, Świdnicy, Kłodzka, Kudowy Zdrój, Wielunia, Bolesławca, a nawet Zielonej Góry, Jeleniej Góry, Kalisza, Łodzi czy Kielc (ponad 300 km!).
  8. Przygotowujemy na studia z bardzo wysoką skutecznością - wszystkie kierunki Akademii Sztuk Pięknych, Architektura, Architektura Krajobrazu, uczelnie zagraniczne, szkoły średnie. Nasi uczniowie dostali się m.in. tu:
    • w Polsce: 
      • ASP we Wrocławiu (Grafika, Malarstwo, Rzeźba, Wzornictwo, Architektura Wnętrz, Projektowanie Szkła, Ceramika, Edukacja Artystyczna/Mediacja Sztuki)
      • Politechnika Wrocławska (Architektura i Urbanistyka)
      • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (Architektura Krajobrazu)
      • Liceum Plastyczne we Wrocławiu
      • Gimnazjum Plastyczne we Wrocławiu
      • LO nr 3 we Wrocławiu (klasa architektoniczna)
      • Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (Grafika, Fotografia)
      • Politechnika Poznańska (Architektura i Urbanistyka)
      • ASP w Krakowie (Scenografia)
      • ASP w Gdańsku (Malarstwo)
      • PWSFTViT (Filmówka) w Łodzi (Film Animowany i Efekty Specjalne)
      • ASP w Łodzi (Projektowanie Ubioru)
      • UMK w Toruniu (Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki)
    • za granicą:
      • University of the Arts London - Central Saint Martins w Anglii (Architecture, BA Hons)
      • University of Westminster (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
      • University of Greenwich (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
      • Glasgow School of Art w Szkocji (Product Design)
      • Escuela de Cinematografia y del Audiovisual de Madrid w Hiszpanii (Animacja)

(3-6 miesiący 1x w tyg. lub 2-4 miesiące 2x w tyg.)

Nauka podstaw rysunku z natury OD ZERA: kompozycja, konstrukcja, sposoby mierzenia proporcji, elementy perspektywy, światłocień oraz metody korekty błędów. W czasie kursu powstają przede wszystkim 2 duże rysunki – dzbanki (50x70 cm) i lalka (100x70 cm), które są pretekstem do ćwiczenia tych zagadnień. W programie także prace domowe.

Czas trwania kursu waha się w podanych granicach w zależności od nakładu pracy (brak prac domowych go wydłuża) oraz indywidualnych predyspozycji (każdy zaczyna na innym poziomie, jedni mają większą łatwość w mierzeniu i konstrukcji, inni w obserwacji światłocienia itd.) Poniżej kilka przykładowych prac uczniów (większość z nich zaczynała od zera, czyli to jedne z ich pierwszych 3 prac przy sztaludze w życiu!)  

Każdy może się tego nauczyć:) Więcej przykładów w galerii lalek.

(3-6 miesiący 1x w tyg. lub 2-4 miesiące 2x w tyg.)

Pogłębianie studium: różnicowanie faktur (szkło, metal, drewno, ceramika, materiał itd.), studium oświetlenia, draperia, rysunek konstrukcyjny z perspektywą geometryczną (krzesło, młynek do kawy itd.), autoportret.

(3 miesiące 1x w tyg. lub 2 miesiące 2x w tyg.)

Zaczynamy od prostych ćwiczeń na mieszanie barw podstawowych, poznawanie koła barw i relacji kolorów dopełniających. Oswajamy się z pracą pędzlami i zachowaniem farb. Potem na przykładzie martwych natur uczymy się uważnej obserwacji kolorów i ich wzajemnego oddziaływania: temperatura, odcień, nasycenie, krycie itd. Na kursie powstaje ok 3-6 prac w formatach 50x70 i 100x70 cm.

(3 miesiące 1x w tyg.) 

Rysunek postaci z natury – każdy rysunek powstaje podczas pojedynczych, 4-godzinnych zajęć z pozującym modelem, co tydzień w innej pozycji, zwykle w akcie lub półakcie. To jedno z najlepszych zadań rysunkowych – wymagające, ćwiczące rękę, oko i tempo. Kompozycja, konstrukcja i proporcje, ruch, anatomia, wstęp do światłocienia.

Kurs odbywa się w piątki (4h) i soboty (7h) (możliwe są też inne terminy, ustalane indywidualnie), zawiera rysunek, malarstwo, studium postaci, zadania specjalistyczne i prace domowe, a także przygotowanie teczki, plenery i egzaminy próbne. Jego program jest dostosowany do konkretnego kierunku studiów i do każdego ucznia.

Indywidualne podejście - zaczynasz kiedy chcesz, pracujesz niezależnie od grupy, dostajesz osobne korekty, dążysz do własnego celu.

TAK, UCZYMY OD ZERA:) zupełnie początkujących, ale również całkiem zaawansowanych.

Przygotowujemy na studia z bardzo wysoką skutecznością - wszystkie kierunki Akademii Sztuk Pięknych, Architektura, Architektura Krajobrazu, uczelnie zagraniczne, szkoły średnie. Nasi uczniowie dostali się m.in. tu:

  • w Polsce: 
    • ASP we Wrocławiu (Grafika, Malarstwo, Rzeźba, Wzornictwo, Architektura Wnętrz, Projektowanie Szkła, Ceramika, Edukacja Artystyczna/Mediacja Sztuki)
    • Politechnika Wrocławska (Architektura i Urbanistyka)
    • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (Architektura Krajobrazu)
    • Liceum Plastyczne we Wrocławiu
    • Gimnazjum Plastyczne we Wrocławiu
    • LO nr 3 we Wrocławiu (klasa architektoniczna)
    • Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (Grafika, Fotografia)
    • Politechnika Poznańska (Architektura i Urbanistyka)
    • ASP w Krakowie (Scenografia)
    • ASP w Gdańsku (Malarstwo)
    • PWSFTViT (Filmówka) w Łodzi (Film Animowany i Efekty Specjalne)
    • ASP w Łodzi (Projektowanie Ubioru)
    • UMK w Toruniu (Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki)
  • za granicą:
    • University of the Arts London - Central Saint Martins w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Westminster (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Greenwich (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • Glasgow School of Art w Szkocji (Product Design)
    • Escuela de Cinematografia y del Audiovisual de Madrid w Hiszpanii (Animacja)

Mieścimy się w Centrum Wrocławia - w postindustrialnym Browarze Mieszczańskim, z dobrą komunikacją z każdą częścią miasta, ok 15 min spacerkiem od dworców gł. PKP i PKS. Uczniowie potrafili dojeżdżać do nas regularnie m.in. z Lubina, Nysy, Świdnicy, Kłodzka, Kudowy Zdrój, Wielunia, Bolesławca, a nawet Zielonej Góry, Jeleniej Góry, Kalisza, Łodzi czy Kielc (ponad 300 km!).

Kurs opłacany jest w systemie pakietów miesięcznych, a przewidziany jest na 10 miesięcy. Przykładowe prace:

Zajęcia z rysunku architektonicznego przeznaczone są dla osób przygotowujących się na studia na wydziałach Architektury, Urbanistyki i Architektury Krajobrazu dowolnej uczelni, do klasy architektonicznej liceów i gimnazjów, a także dla pasjonatów zainteresowanych tego typu rysunkiem (np. pod kątem ilustracji czy komiksu). To grupa dla początkujących i zaawansowanych, z indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, zacząć można w dowolnym momencie. W programie kursu rysunek z natury i z wyobraźni, tematy egzaminacyjne z ubiegłych lat, zajęcia z modelem oraz plenery. Teoria i praktyka: perspektywa linearna i powietrzna, aksonometria, walor (cień własny i rzucony, rysowanie różnych materiałów: drewna, metalu, szkła itd.), postać i głowa (proporcje, konstrukcja, metody uproszczeń), kompozycje brył, martwa natura, architektura miejska nowoczesna i historyczna, pejzaż wiejski, wnętrza, meble, maszyny itd.

Przygotowujemy na studia z bardzo wysoką skutecznością - wszystkie kierunki Akademii Sztuk Pięknych, Architektura, Architektura Krajobrazu, uczelnie zagraniczne, szkoły średnie. Nasi uczniowie dostali się m.in. tu:

  • w Polsce: 
    • ASP we Wrocławiu (Grafika, Malarstwo, Rzeźba, Wzornictwo, Architektura Wnętrz, Projektowanie Szkła, Ceramika, Edukacja Artystyczna/Mediacja Sztuki)
    • Politechnika Wrocławska (Architektura i Urbanistyka)
    • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (Architektura Krajobrazu)
    • Liceum Plastyczne we Wrocławiu
    • Gimnazjum Plastyczne we Wrocławiu
    • LO nr 3 we Wrocławiu (klasa architektoniczna)
    • Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (Grafika, Fotografia)
    • Politechnika Poznańska (Architektura i Urbanistyka)
    • ASP w Krakowie (Scenografia)
    • ASP w Gdańsku (Malarstwo)
    • PWSFTViT (Filmówka) w Łodzi (Film Animowany i Efekty Specjalne)
    • ASP w Łodzi (Projektowanie Ubioru)
    • UMK w Toruniu (Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki)
  • za granicą:
    • University of the Arts London - Central Saint Martins w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Westminster (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Greenwich (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • Glasgow School of Art w Szkocji (Product Design)
    • Escuela de Cinematografia y del Audiovisual de Madrid w Hiszpanii (Animacja)

Mieścimy się w Centrum Wrocławia - w postindustrialnym Browarze Mieszczańskim, z dobrą komunikacją z każdą częścią miasta, ok 15 min spacerkiem od dworców gł. PKP i PKS. Uczniowie potrafili dojeżdżać do nas regularnie m.in. z Lubina, Nysy, Świdnicy, Kłodzka, Kudowy Zdrój, Wielunia, Bolesławca, a nawet Zielonej Góry, Jeleniej Góry, Kalisza, Łodzi czy Kielc (ponad 300 km!).

Przykładowe prace:

 

Concept art to forma ilustracji, której głównym celem jest wizualizacja pomysłu (koncepcji): na postać, miejsce, pojazd, produkt  itd. Funkcjonuje ona głównie w świecie gier video, animacji, filmu oraz reklamy, a wykorzystuje się w niej techniki cyfrowe (digital painting, kolaż cyfrowy) oraz rysunek i malarstwo tradycyjne.

 

concept art

 

Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy najwyższej klasy specjalistów z branży gier (Grzegorz PrzybyśKonrad Czernik) i wspólnie z nimi opracowaliśmy kursy, które wprowadzą Cię w używane tam techniki oraz wymagania, którym trzeba sprostać! Dzięki nim to najbardziej profesjonalny kurs concept artu we Wrocławiu (a w obecnej chwili prawdopodobnie także w całej Polsce), dlatego właśnie kurs został objęty oficjalnym patronem przez firmę Techland.  

Techland oficjalnym patronem kursu Concept Artu i Ilustracji w Fenomenarium

Wybierz poziom dla siebie:

podstawowy - zacznij od zera

średniozaawansowany - doskonalenie warsztatu

zaawansowany - profesjonalne projektowanie

 

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, pracujących lub pragnących wejść w branżę gier, filmu, animacji czy reklamy. Opiera się o techniki cyfrowe, ale zawiera też ćwiczenia w technikach tradycyjnych.

Na tym poziomie skupiamy się na efektywności projektowania, przekazywania treści, wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem;

- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp. (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym.

Prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności.

Założeniem każdego bloku jest zdobycie szerokiej wiedzy w danym temacie, nabycie praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia oraz stworzenie pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika. Na kursie można także poznać kulisy pracy rysownika koncepcyjnego, leada czy art directora, dowiedzieć się jak wygląda współpraca między artystą koncepcyjnym a modelerem czy innymi artystami w procesie produkcyjnym gry.

Można też skonsultować swoje portfolio i dowiedzieć się, co powinno zawierać dobre portfolio przesyłane do największych firm z tej branży, w Polsce i za granicą. Najbardziej pracowitym uczestnikom kursu ułatwiło to już podjęcie pracy w firmach z branży gier.

Na koniec kursu przyznajemy CERTYFIKAT ukończenia (całego kursu lub poszczególnych bloków).

Oto wybrane wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

PROWADZĄCY: 

Konrad Czernik

KONRAD CZERNIK - Lead Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Tytuły zrealizowane na podstawie jego konceptów to m.in. seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Obecnie zajmuje się kreowaniem wizji artystycznej gry i odpowiada za wygląd i produkcję wszystkich postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC). Prowadzi szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach.

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, w pierwszym sezonie poprowadził bloki #1 i #2, po czym przekazał prowadzenie Konradowi. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept-artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII).

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Kolor w concept arcie (wrzesień-październik)

  • teoria koloru
  • podejście/metody pracy z kolorem
  • wsparcie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • tworzenie palety kolorystycznej projektu

BLOK #1,5 Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji (listopad)

Blok dodatkowy, który poprowadził gościnnie Grzesiek Przybyś:

  • rysunek postaci z pozującym modelem
  • niestandardowe zestawy ćwiczeń i sposoby myślenia na temat postaci
  • anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji
  • ćwiczenia na papierze i w technikach cyfrowych

BLOK #2 Projektowanie postaci/grupy postaci (grudzień-styczeń)

  • teoria i analiza przykładów
  • praca z inspiracjami, referencjami - obserwacja i decyzje
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach
  • projektowanie postaci kreacyjnej w settingu wybranej gry
  • praca z proporcjami, balansem i masami - podkreślanie charakteru postaci
  • projektowanie grupy - 3 różne klasy tej samej postaci

BLOK #2,5 Efektywne projektowanie (luty, tylko środy)

Kolejny blok dodatkowy. Tym razem gościnnym prowadzącym jest Greg Westphal, concept artist z firmy Techland, absolwent słynnej szkoły Fenga Zhu FZD School of Design w Singapurze (industrial design for entertainment), a także University of Utah (film Studies) i Brainstorm School of Design (James Paick i John Park).

Każde z 4 spotkań to osobny projekt elementu jednego, spójnego środowiska. Poznaj podejście do projektowania szkoły Fenga Zhu! 

Uwaga: blok w całości w języku angielskim!

  • podstawy Design Thinking
  • mapa myśli i moodboard
  • szkicowanie pojazdów, enviro, propsów
  • budowanie spójnego tematu w cyklu 4 odrębnych projektów
  • prezentacja designu w portfolio

BLOK #3 Projektowanie lokacji/enviro (marzec-kwiecień)

  • praca z perspektywą, przestrzenią, sposoby na rozrysowanie
  • szkicowanie kompozycji, szukanie wstępnej formy
  • aranżowanie kompozycji
  • opowiadanie historii obrazem
  • wspieranie funkcji lokacji poprzez użyte formy

BLOK #4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry (maj-czerwiec)

  • tematyka bloku to w praktyce 80% pracy typowego rysownika koncepcyjnego
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form, budowanie charakteru obiektów
  • design elementów w settingu gry, patrzenie kontekstowe
  • łączenie funkcji i formy 
  • projektowanie, projektowanie, projektowanie...

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:

2016/2017:

#1 Kolor w concept arcie
#2 Projektowanie postaci/grupy postaci

#3 Projektowanie lokacji/enviro
#4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
#5 Efektywne projektowanie

2015/2016:

#1 Postać i kompozycja
#2 Wehikuł i kreatywne szkicowanie 
#3 Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia
#4 Projektowanie lokacji do gry
#5 Storyboard

 

Kurs przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych (posiadających podstawy rysunkowe w zakresie perspektywy i postaci) i realizowany jest głównie w technikach cyfrowych. Celem kursu na tym poziomie jest doskonalenie warsztatu ilustratorskiego rysownika koncepcyjnego.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem (preferowany Adobe Photoshop);

- mieć czym rysować: ołówki, gumki (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa w podstawowym zakresie).

 

To pierwszy sezon kursu, dlatego nie mamy jeszcze prac, które na nim powstały, ale w galerii możesz zobaczyć prace z innych poziomów kursu.

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Obiekty w perspektywie (wrzesień-październik)

  • pojazdy i maszyny - samochody, samoloty, mechy, statki kosmiczne
  • rysowanie broni w perspektywie
  • rysowanie wnętrz i budynków

BLOK #2 Postać (listopad-grudzień)

  • proporcje i anatomia
  • ruch i emocje
  • ubiór - techniki realistycznego oddania fałd i tekstur
  • malowanie skóry ludzkiej, strefy kolorystyczne ciała

BLOK #3 Concept art w Photoshopie (styczeń-luty)

  • różne techniki pracy na przykładzie tematu postaci
  • kolorowanie czarno-białego obrazu
  • rysowanie i kolorowanie w stylu komiksowym (cell shading)
  • styl malarski
  • korzystanie z programu DAZ 3D

BLOK #4 Kreatura/bestia (marzec-kwiecień)

  • podstawy anatomii zwierzęcej
  • praca z referencjami
  • hybryda - tworzenie nowego gatunku
  • ilustracja - bestia w swoim środowisku

BLOK #5 Ilustracja: kompozycja i kolor (maj-czerwiec)

  • podstawowe zasady kompozycji
  • szkice i ćwiczenia kompozycyjne
  • kolor i emocjonalność - jak oddać nastrój
  • jak stworzyć kadr angażujący odbiorców

BLOK #6 Photobashing (lipiec)

  • szukanie referencji i budowanie bazy zdjęć
  • podstawowe techniki obróbki zdjęć
  • malowanie na zdjęciach
  • tworzenie pędzli
  • speedpainting

PROWADZĄCY:

Jakub Witowski

JAKUB WITOWSKI - ilustrator i rysownik koncepcyjny, absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Portfolio artystyczne i wybrane prace:

www.kubawitowski.com

www.artstation.com/artist/kuba

 

 

 

 

Concept art opiera się o mocne podstawy rysunkowe. Jeśli takich nie posiadasz, zacznij tutaj!

Kurs przeznaczony jest dla początkujących rysowników, nie jest wymagane żadne doświadczenie w rysowaniu tradycyjnym ani cyfrowym - zaczynamy od zera. Opiera się na ćwiczeniach w ołówku i technikach rysunkowych, a w dalszym etapie na technikach cyfrowych (uczestnik musi dysponować ołówkami, gumkami oraz własnym laptopem, tabletem i programem graficznym - preferowany Adobe Photoshop).

Oto wybrane efekty rocznego kursu:

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki i stanowi logiczną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Perspektywa - konstrukcja linearna (wrzesień-październik)

  • skalowanie postaci w perspektywie
  • perspektywa jedno-, dwu- i trójzbiegowa
  • rysowanie prostych brył
  • rysowanie wnętrza w perspektywie
  • tworzenie złudzenia przestrzenności
  • schody, płaszczyzny skośne

BLOK #2 Walor i cienie, podstawy digital paintingu (listopad-grudzień)

  • cień własny i rzucony prostych brył
  • rodzaje światła - rozproszone, kierunkowe, odbite itd.
  • rysowanie prostej kompozycji z brył
  • omówienie narzędzi programu Photoshop
  • optymalizacja pracy z programem i tabletem
  • tworzenie pędzli
  • różne techniki malowania cyfrowego

BLOK #3 Digital painting - kolor i tekstura (styczeń-luty)

  • czym jest kolor? o naturze światła
  • sposoby nakładania koloru w programie Photoshop
  • odbicie i refrakcja
  • światło i materiały

BLOK #4 Ilustracja - przestrzeń, wnętrze (marzec-kwiecień)

  • malowanie zieleni i wody
  • zjawiska atmosferyczne
  • perspektywa powietrzna
  • ilustrowanie różnych pór dnia, pór roku i oświetlenia
  • światło we wnętrzu

BLOK #5 Postać - proporcje, anatomia, ruch (maj-czerwiec)

  • szybkie szkice (kroczki)
  • upraszczanie bryły postaci
  • punkty orientacyjne na ciele
  • proporcje i kanony postaci
  • podstawowe mięśnie
  • anatomia twarzy i dłoni

BLOK #6 Concept postaci (lipiec)

  • praca z sylwetkami
  • projektowanie linearne
  • kolor i wariacje kolorystyczne
  • korzystanie ze zdjęć i tekstur

PROWADZĄCY:

Jakub Witowski

JAKUB WITOWSKI - ilustrator i rysownik koncepcyjny, absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Portfolio artystyczne i wybrane prace:

www.kubawitowski.com

www.artstation.com/artist/kuba

 

 

 

 

 

 

[PL] Zapraszamy na wyjątkową serię warsztatów FORCE Drawing Workshops, które po raz pierwszy w Polsce poprowadzi u nas sam Michael Mattesi, autor metody i serii książek FORCE Drawing. Weź udział w warsztatach, z których korzystali animatorzy studiów takich, jak Pixar, Disney czy DreamWorks!

Michael Mattesi mieszka w Californi, od ponad 20 lat pracuje w szeroko pojętej branży Entertainment (m.in. jako Concept Art Director, Senior Art Director, Figure Drawing Instructor, Freelance Director, Production Designer, Storyboard Artist, Layout Artist, Animator, Freelance Illustrator) oraz prowadzi szkolenia dla animatorów i innych artystów w studiach animacji i na wyższych uczelniach artystycznych. Do jego klientów należą m.in. Pixar, Walt Disney Feature Animation, Walt Disney Consumer Products, Marvel Comics, Hasbro Toys, ABC, Microsoft, Electronic Arts, DreamWorks/PDI, The School of Visual Arts, Peking University, Art Center, Nickelodeon i LeapFrog.

 

[ENG] Join us at FORCE Drawing Workshops, introduced for the first time in Poland by Michael Mattesi, author of the FORCE Drawing Method and Books! It's a unique opportunity to take part in workshops held for animators of studios such as PixarDisney or DreamWorks!

Michael Mattesi lives in California. For over 20 years he has contributed his skills on numerous award-winning projects in the Entertainment Industry (Concept Art Director, Senior Art Director, Figure Drawing Instructor, Freelance Director, Production Designer, Storyboard Artist, Layout Artist, Animator, Freelance Illustrator) and instructed FORCE Drawing to animators and other artists at various animation studios and art schools. A brief client list includes Pixar, Walt Disney Feature Animation, Walt Disney Consumer Products, Marvel Comics, Hasbro Toys, ABC, Microsoft, Electronic Arts, DreamWorks/PDI, The School of Visual Arts, Peking University, Art Center, Nickelodeon and LeapFrog.

 

HARMONOGRAM / SCHEDULE

"FORCE: Basics" 

16-17.06 (sob-ndz), godz. 10:00-18:00 - warsztaty 2-dniowe, termin I
JUN 16-17 (Sat-Sun), 10:00 AM-6:00 PM - 2 day workshop, term I

"FORCE: Basics" 

19-20.06 (wto-śro), godz. 10:00-18:00 - warsztaty 2-dniowe, termin II 
JUN 19-20 (Tue-Wed), 10:00 AM-6:00 PM - 2 day workshop, term II

"FORCE: Anatomy"  

21-22.06 (czw-pt), godz. 10:00-18:00 - warsztaty 2-dniowe, wyłącznie dla uczestników FORCE: Basics (termin I lub II)
JUN 21-22 (Thu-Fri), 10:00 AM-6:00 PM - 2 day workshop, only for those who completed FORCE: Basics (term I or II)

"FORCE It!"  

16.06 (sob), godz. 19:00-21:30 - wykład 2,5h
JUN 16 (Sat), 7:00 PM-9:30 PM - 2,5h lecture

UWAGA: Warsztaty i wykład w całości w języku angielskim!

ATTENTION: Workshops and Lecture are entirely in English

 

CENY / PRICES

FORCE: Basics: 850 pln
FORCE: Anatomy: 850 pln
FORCE It!: 170 pln

Wszystkie narzędzia i materiały w cenie / All the tools and materials included

ZAPISY / ENROLL

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub/or +48 506 135 804

Dane do przelewu / Bank Account

nr rach. 97 1020 5558 0000 8302 3119 7817 

Kamil Przyborowski 
ul. Hubska 44B 
50-502 Wrocław

 

Mike Mattesi o warsztatach FORCE Workshops /
Mike Mattesi's Introduction to FORCE Workshops 

FORCE workshops are exciting, educational and inspiring. I do my very best to deliver clear and insightful knowledge to students through demonstrations, group lectures and individual instruction. My twenty six years of experience give me the ability to immediately decipher a student’s work. I quickly assess their ability and what skills they most need to work on in order to move forward to their next step.

Students leave the workshops with new sight and a clear understanding of how amazing and FORCEFUL the world around them really is.

Sincerely,

Mike Mattesi

 

FORCE: Basics

[PL] Warsztaty podstawowe to nauka patrzenia na postać, analizowania i rysowanie jej poprzez zrozumienie działających w niej sił (FORCEFUL function). Poczuj, jak to jest rysować postać jakbyś prowadził samochód wyścigowy! Te intensywne, dwudniowe warsztaty wypełnione są demonstracjami oraz korektami indywidualnymi i grupowymi, które pobudzają ciekawość i uczą obserwowania sił (FORCE), form i kształtów. Zobacz je w otaczającym Cię świecie, poznając jednocześnie sekrety designu kształtów i tworzenia poczucia głębi na płaszczyźnie kartki.

[ENG] The foundation workshop inspires you to see, analyze and draw the model through an understanding of FORCEFUL function. Feel what it is like to draw the figure as though you were driving a race-car! Exciting demonstrations, individual and class critiques drive curiosity and learning of FORCE, Form and Shape design in this two day, intense workshop. Discover FORCE in the world around you while also learning the secrets to shape design and tips and tricks to create depth on the page.

 

FORCE: Anatomy

[PL] Doskonałe uzupełnienie warsztatów FORCE Basics. Skupimy się na tym, jak każdy obszar ludzkiego ciała funkcjonuje w relacji do całej postaci. Naucz się widzieć anatomię poprzez zrozumienie jej funkcji i działania. Podczas tych dwudniowych warsztatów nauczysz się dostrzegać w mięśniach pod powierzchnią ciała relacje sił (FORCE) i rysować anatomię zgodną z wyrazem całej pozy, bez utraty jej energii.

[ENG] A perfect compliment to the FORCE Basics Workshop, we now look at how each region of the human body functions relative to the entire figure. Learn to see anatomy through a new understanding of how it works. During the two days you will learn all the surface anatomy, how muscles relate to each other through FORCE and how to efficiently draw the anatomy to express FORCE and sustain the figure’s energy.

 

FORCE It!

[PL] To wykład o bardzo osobistym, motywacyjnym charakterze, podczas którego Michael dzieli doświadczeniami swego życia jako artysty. Słuchając barwnych historii zobaczysz, jak jego metody FORCE Drawing wspierały go na obranej drodze, a potem odnajdziesz w sobie gotowość by przejąć kontrolę nad swoim życiem i patrzeć na świat inaczej niż dotychczas.

[ENG] This personal and motivational lecture shares Michael’s life experiences as an artist. You will learn how his numerous tools in FORCE drawing have supported his life while he discusses candid stories that will leave you ready to take charge of your life and see in new found ways.

 

Opinie uczestników warsztatów FORCE Workshops /
What Former FORCE Workshop Attendees have to say

I want to give you a HUGE thanks to yesterday's lecture.. it was really wonderful & the animators received a lot of benefit from it. I feel like you really taught us a lot of great techniques, and personally I really got a sense of what I could do to help our poses read much stronger. I especially liked the discussions on force (AWESOME!) and watching you draw over our poses to see what your thought process was. It was incredibly inspiring to see your work, I found myself often glancing over at your quick drawing and going "oh crap!" and then working harder to discover the lines I wanted. I really feel like the animators progressed quite a bit yesterday, even those of us who aren't the best at illustration. :)

Oh, and just so you know.. the animators were already asking when you'd be back for more. :)
Thanks so much for putting so much thought and energy into the class, I really appreciate it!

-Jason S, Lead Animator @DreamWorks

 

First off I want to thank you so much for the workshop. It was great working with you on it and everything went great.
I’m sure you have inspired us all to strive for better.

Once again Thank you,

Fabian M

 

After you lectured we spoke and I said I appreciated you putting yourself out there for us and talking about things that are greater than drawing, but I wanted to stress again just how much I felt that was important. Lots of kids look up to great artists as having always been great, and your life story was very uplifting and humanizing. I know some people were only looking for drawing techniques, but what you told everyone was so much better. With any luck, at least one person in the audience felt like 'hey, I can do this' after you talked about believing in yourself and how far just believing has taken you. You're the first lecturer I've truly thanked for sharing, and I look forward to the book if you decide to publish one based on this lecture.

Nicole R

 

Today, I was expecting a demo of your methods. The information that you gave today, however, was as equally important as any instruction. I am still reeling from the mixture of personal anecdotes and candid real-world experiences. It was extremely informative and I feel as though it addressed many questions and fears that we as animation students face. I can't stop talking about it to my wife.

Carlos N

 

Hey Mike,

I'd just like to thank you again for coming out. A TON of people were coming up to me and talking about how much they enjoyed your lecture!

Thanks again,

Jake

Rysunek, malarstwo, rozwijanie kreatywności

Rysunek i malarstwo z natury i z wyobraźni, zajęcia rozwijające kreatywność, doświadczenia z różnymi technikami plastycznymi i narzędziami (m. in. projektowanie płaskie i przestrzenne, projektowanie mody, elementy grafiki, odbitki, szablony, kolaż, frotaż, papier-mâché). Są to zajęcia plastyczne o zróżnicowanej formule, dedykowane dla grupy wiekowej 10-15 lat. Każde zajęcia mają temat przewodni, zazwyczaj zamykają się na jednym spotkaniu i nastawione są na twórczą zabawę, która jest w tym wieku ważniejsza od umiejętności warsztatowych. Ambitni mogą liczyć jednak na rzeczowe wskazówki i profesjonalne korekty, co widać zresztą w powstających pracach. Każda osoba traktowana jest indywidualnie, ponieważ innego podejścia wymagają młodsi, a innego starsi uczestnicy zajęć. Rezultaty są równie zróżnicowane, od stojących na wysokim poziomie prac starszych (czasem efekty zdumiewają, bo nie odbiegają specjalnie od tych z grupy dla dorosłych), do przepełnionych dziecięcą radością i wrażliwością młodszych.

Wszystkie materiały (m.in. farby, kredki, ołówki, gumki, papier, nożyczki, kleje) są wliczone w cenę (szczegoly w cenniku).

Do grupy można dołączyć w dowolnym momencie.

Prowadzący:

Magdalena Burger

Absolwentka wrocławskiej ASP na wydziale Wzornictwo - Projektowanie Szkła.

Absolwentka Pracowni Artystycznej Fenomenarium.

Wybrane prace:

Mateusz Zieleniewski

Student Grafiki (5 rok) na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

Absolwent Pracowni Artystycznej Fenomenarium.

Wybrane prace:

Organizujemy plenery w różnych malowniczych zakątkach Polski oraz we Wrocławiu (m.in. w Browarze Mieszczańskim i Ogrodzie Botanicznym). Do tej pory byliśmy w takich miejscach, jak Bałaskowizna nad Jeziorem HańczaBakałarzewo nad Rospudą, Sokołowsko koło Wałbrzycha, Glinno koło WałbrzychaDuszniki ZdrójLewin KłodzkiPstrążna koło Kudowy ZdrójNowina koło Ząbkowic ŚląskichRudawa koło Bystrzycy Kłodzkiej. Niektóre plenery były weekendowe, inne kilkudniowe (3-10 dni).

Plener malarski w Starej Białce 2018okolice Dwóch Dębów, Stara Białka, fot. dwadeby.pl

Zapraszamy na plener malarski w Starej Białce, malowniczej wsi koło Kamiennej Góry, tuż przy granicy z Czechami.

Termin: 7-15 lipca 2018 (8 noclegów, przyjazd w sobotę, powrót w niedzielę).

Koszt: 1795 zł

W cenę wliczone są zajęcia plenerowe, noclegi, pełne wyżywienie (regionalne śniadania, obiady i kolacje, mogą być w wersji wegetariańskiej lub bezmlecznej). Dojazd we własnym zakresie. Można zabrać ze sobą osobę towarzyszącą czy rodzinę, za niższą opłatą. Aby się zapisać, należy wpłacić opłatę wstępną w wysokości 450 zł (w razie rezygnacji opłata jest zwracana na następujących zasadach: w 100%, jeśli zgłoszenie rezygnacji następuje wcześniej niż 4 tygodnie przed rozpoczęciem pleneru; w 50%, jeśli zgłoszenie następuje wcześniej niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem pleneru; nie jest zwracana, jeśli zgłoszenie następuje w okresie 2 tygodni przed rozpoczęciem pleneru). 

Zapewniamy sztalugi plenerowe, a materiały i narzędzia można mieć własne lub zamówić u nas za dodatkową opłatą.

PLENER JEST OTWARTY (dla wszystkich, nie tylko dla uczniów Pracowni). Czeka na nas 20 miejsc w uroczej agroturystyce Dwa Dęby, w pokojach 2-osobowych.

Poniższe zdjęcia i film pochodzą ze strony agroturystyki Dwa Dęby:

Nasz zeszłoroczny plener w podobnych okolicach, w niedalekim Sokołowsku, wyglądał tak:

Plener malarski nad Jeziorem Hańcza - sierpień 2016ośrodek Leśne Źródło, Sokołowsko, fot. http://lesnezrodlo.nocowanie.pl/

Zapraszamy na drugi plener malarski w Sokołowsku, pięknie położonym w Górach Suchych (Sudety Środkowe), niedaleko Wałbrzycha (1,5h drogi od Wrocławia).

Termin: 9-12 czerwca 2017 (3 noclegi, przyjazd w piątek rano, powrót w poniedziałek po śniadaniu)

Koszt: 690 zł

W cenę wliczone są zajęcia plenerowe, udostępnienie sztalug plenerowych, noclegi, pełne wyżywienie (śniadanie,  obiad, kolacja). Dojazd i materiały we własnym zakresie. Aby się zapisać, należy wpłacić opłatę wstępną w wysokości 200 zł (w razie rezygnacji opłata jest zwracana na następujących zasadach: w 100%, jeśli zgłoszenie rezygnacji następuje wcześniej niż 4 tygodnie przed rozpoczęciem pleneru; w 50%, jeśli zgłoszenie następuje wcześniej niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem pleneru; nie jest zwracana, jeśli zgłoszenie następuje w okresie 2 tygodni przed rozpoczęciem pleneru). 

PLENER JEST OTWARTY (dla wszystkich, nie tylko dla uczniów Pracowni). Czeka na nas 20 miejsc w klimatycznym ośrodku Leśne Źródło

Dla uczestników zajęć w podanych niżej grupach od ceny pleneru odliczamy koszt zajęć opłaconych w pakiecie, na następujących zasadach:

pakiet piątkowy: taniej o 100 zł
pakiet sobotni (gr I lub II): taniej o 75 zł
pakiet Intensywny: taniej o 225 zł

Plener był niezwykle udany. Poniżej można zobaczyć jego efekty. 

 

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.