Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, SpokkoReikon Games, The DustNetEnt, Picadilla, Ten Square Games.

Uczestnik powinien:

  • dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem
  • mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp.
  • posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)

PROWADZĄCY: 

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka).

W obecnym sezonie kurs nie będzie miał charakteru ciągłego ze względu na ograniczoną dostępność czasową prowadzących. Zamiast tego przyjmuje charakter pojedynczych bloków tematycznych, prowadzonych przez różnych artystów, których lista będzie aktualizowana poniżej.

Bożena Chądzyńska

Bożena Chądzyńskaartystka koncepcyjna i ilustratorka współtworząca gry komputerowe od 2012 r. Obecnie pracuje w Moon Studios nad Ori and the Will of the Wisps, wcześniej w Artifex Mundi i Donkey Crew. Pracowała nad takimi projektami jak Last Oasis, Grim Legends 2 i 3 czy Bladebound. Twórca amJam - game-developers game jam. Prowadziła wykłady na imprezach takich jak GIC i Digital Dragons Academy, uczelniach i spotkaniach gamedevowych. Absolwentka Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

www.artstation.com/jelonek

Wybrane prace Bożeny:

Jak się zapisać?

W obecnym sezonie, ze względu na ograniczoną dostępność czasową prowadzących, zamiast ciągłego kursu organizujemy okazjonalne, 2-miesięcznych lub 1-miesięcznych bloki warsztatów.

Termin: środy 18:00-22:00

Cena: 450 pln/miesiąc

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach zajęć będzie mniej ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.

KALENDARZ zajęć (PDF)

REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)

1. Przeczytaj regulamin.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

HARMONOGRAM KURSU 2019/20

BLOK #1 Projektowanie wiarygodnego świata gry (wrzesień-październik)   (prowadzący: Bożena Chądzyńska)

  • różnice między światem wiarygodnym a realnym
  • definiowanie środków prezentowania świata (stylizowany/realistyczny, nastrój a użyte kolory/kształty)
  • zbieranie referencji, szkicowanie pomysłów
  • klarowanie definicji projektowanego świata: co go wyróżnia, jak ograniczyć środki wspierając jego czytelność, opowiadanie genezy świata przez jego elementy
  • projektowanie wzajemnie wspierających się elementów świata: elementy enviro z obiektami, postacie, propsy
  • spójna prezentacja kompletnego projektu

BLOK #2 W przygotowaniu (listopad-grudzień)

BLOK #3 W przygotowaniu (styczeń-luty) 

BLOK #4 Enviro - grafika do umieszczenia w grze (marzec-kwiecień)   (prowadzący: Bożena Chądzyńska)

  • omówienie zasad projektowania elementów do bezpośredniego umieszczenia w grze
  • omówienie różnych stylistyk, kompozycji, prowadzenia gracza, elementów zależnych od typu gry
  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
  • dodawanie "głębi" do projektu, wprowadzanie życia różnymi środkami (światła, detale, enviro storytelling)
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, finalizowanie grafik do poziomu "shipping ready"

BLOK #5 W przygotowaniu (maj-czerwiec)

 

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:

2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):

#1      Mood art: enviro
#2      Projektowanie postaci: kreatura
#2,5   Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
#3      Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
#4      Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
#5      Efektywne projektowanie

2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):

#1      Kolor w concept arcie
#1,5   Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
#2      Projektowanie postaci/grupy postaci
#2,5   Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
#3      Projektowanie lokacji/enviro
#4      Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

#1   Kolor w concept arcie
#2   Projektowanie postaci/grupy postaci

#3   Projektowanie lokacji/enviro
#4   Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
#5   Efektywne projektowanie

2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

#1   Postać i kompozycja   (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
#2   Wehikuł i kreatywne szkicowanie    (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
#3   Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia    (prowadzący: Konrad Czernik)
#4   Projektowanie lokacji do gry    
(prowadzący: Konrad Czernik)
#5   Storyboard
    (prowadzący: Konrad Czernik)

 

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

Kontakt

 

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)

 

     

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Polityka prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Fenomenarium Katarzyna Wołodkiewicz z siedzibą pod adresem ul. Hubska 44B, 50-502 Wrocław.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Wykorzystano wzór polityki prywatności pobrany z http://wszystkoociasteczkach.pl, chroniony prawami autorskimi, które przysługują IAB Polska.

© 2016 Pracownia Artystyczna Fenomenarium. Wszelkie Prawa Zastrzeżone / All Rights Reserved