Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników
Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:
- efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu
- nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
- stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
- konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą
Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Spokko, Reikon Games, The Dust, NetEnt, Picadilla, Ten Square Games.
NOWOŚĆ: większość bloków kursu dostępna jest teraz także w trybie ON-LINE!
Na koniec sezonu przyznajemy CERTYFIKATY ukończenia kursu (aby taki otrzymać, trzeba ukończyć min. 4 bloki).
Uczestnik powinien:
- dysponować własnym sprzętem i oprogramowaniem (preferowany laptop + tablet + Adobe Photoshop; możliwe inne oprogramowanie, np. Krita, a także iPad + Pencil + Procreate, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing);
- w przypadku zajęć on-line, dysponować dobrym łączem i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp.
- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)
PROWADZĄCY:
Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak Ubisoft, CD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic X, Heroes VII.
Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLAND, z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland.
W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka).
Obecnie kurs prowadzą:
Bożena Chądzyńska - artystka koncepcyjna i ilustratorka współtworząca gry komputerowe od 2012 r. Obecnie freelancerka, wcześniej w Moon Studios, Artifex Mundi i Donkey Crew. Pracowała nad takimi projektami jak Ori and the Will of the Wisps, Last Oasis, Grim Legends 2 i 3 czy Bladebound. Twórca amJam - game-developers game jam. Prowadziła wykłady na imprezach takich jak GIC i Digital Dragons Academy, uczelniach i spotkaniach gamedevowych. Absolwentka Architektury na Politechnice Wrocławskiej.
Kasia 'Kafis' Zielińska - artystka koncepcyjna i ilustratorka, zajmująca się grafiką do gier od 10 lat. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy Dying Light 2 i ilustratorka współpracująca z Wizards of The Coast nad grą karcianą Magic: The Gathering. Wcześniej Concept Artist i Promo Artist w Artifex Mundi oraz freelancerka. Ukończyła Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Śląskiej, studiowała też na VIA University College w Horsens w Danii. Prelegentka na GIC 2019 i IFCC 2020.
Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.
Marcin Przybyś - szef studia Division48, gdzie zajmuje się rozwiązywaniem problemów oraz opowiadaniem historii. Tworząc animacje i ilustracje, studio pracowało miedzy innymi przy takich tytułach jak Wiedźmin 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might & Magic: Heroes VII, Torment: Tides of Numenera, Vampyr, Settlers czy Total War: Three Kingdoms.
Jak się zapisać?
Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki, które są niezależne od siebie, dlatego można go rozpocząć od dowolnego bloku. Miejsce w grupie rezerwowane jest do końca sezonu, z kursu można zrezygnować z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, wyłącznie z końcem danego bloku (szczegóły w regulaminie).
NOWOŚĆ: w tym sezonie niektóre bloki odbędą się stacjonarnie, a niektóre także lub tylko w trybie ON-LINE.
Terminy:
grupa A [stacjonarna lub on-line]: środy 18:00-22:00
grupa B [on-line]: czwartki 17:00-21:00
Cena: 450 pln/miesiąc
Bloki w trybie ON-LINE realizowane są przy wykorzystaniu platformy Discord, gdzie prowadzący udostępnia grupie swój ekran (streaming obrazu i dźwięku), prowadzi pokazy i prezentacje, przeprowadza indywidualne korekty i overpainty. W przypadku bloków dostępnych jednocześnie stacjonarnie i on-line (w tym samym terminie), ekran prowadzącego jest wyświetlany na rzutniku i udostępniany na Discordzie razem z transmisją głosu - w ten sposób wykłady, pokazy i prezentacje są w czasie rzeczywistym odbierane zdalnie. Każdy z uczestników zdalnych otrzymuje także indywidualne korekty i overpainty, na równi z uczestnikami stacjonarnymi. Uwaga: niektóre bloki są dostępne w trybie stacjonarnym i on-line w dwóch różnych terminach, inne w tym samym terminie (grupa mieszana: stacjonarna z możliwością uczestnictwa on-line), jeszcze inne dostępne są wyłącznie w trybie on-line lub wyłącznie w trybie stacjonarnym (ta informacja podana jest w opisie każdego bloku). Zróżnicowanie wynika z charakterystyki tematu oraz z preferencji prowadzącego. W tej sytuacji nie jest możliwe zrealizowanie takiego samego kursu on-line co stacjonarnie, i odwrotnie.
UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!
Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach zajęć będzie mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.
KALENDARZ zajęć (PDF)
REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)
1. Przeczytaj regulamin.
2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.
3. ZAPISZ SIĘ korzystając z formularza zapisów.
HARMONOGRAM KURSU 2020/21
BLOK 1A/B Projektowanie wiarygodnego świata gry (wrzesień-październik) (prowadzący: Bożena Chądzyńska)
-
Dwie grupy do wyboru: stacjonarna [A: środa] lub on-line [B: czwartek]
-
różnice między światem wiarygodnym a realnym
- definiowanie środków prezentowania świata (stylizowany/realistyczny, nastrój a użyte kolory/kształty)
- zbieranie referencji, szkicowanie pomysłów
- klarowanie definicji projektowanego świata: co go wyróżnia, jak ograniczyć środki wspierając jego czytelność, opowiadanie genezy świata przez jego elementy
- projektowanie wzajemnie wspierających się elementów świata: elementy enviro z obiektami, postacie, propsy
- spójna prezentacja kompletnego projektu
BLOK 2A Projektowanie postaci/kreatury z wykorzystaniem photobashingu (listopad-grudzień) (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Grupa on-line [A: środa]
- analiza przykładów i teoria conceptowania
- projektowanie postaci w settingu wybranej gry
- praca z briefem oraz feedbackiem
- praca z referencjami i inspiracjami - jak dobrać odpowiednie narzędzia i kreatywnie podejść do tematu
- szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach, proporcje, paleta kolorow, mood postaci
- photobashing - techniki i zastosowanie
- finalizowanie CA
BLOK 3A Projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (styczeń-luty) (prowadzący: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Grupa on-line [A: środa]
- proces projektowania lokacji zgodnej z wymaganiami briefa, wspomaganej technikami 3D w programie Blender, w sposób jak najbardziej zbliżony do profesjonalnego procesu produkcyjnego
- tworzenie prostej bazy konceptu: szkicowanie w 3D, wykorzystanie gotowych asetów, ułożenie sceny, dodanie oświetlenia, wybranie perspektywy i ujęć w zależności od zamysłu projektu
- obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
- wykorzystanie photobashingu we wszystkich etapach projektowych
- wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).
BLOK 3B Flora i elementy organiczne (styczeń-luty) (prowadzący: Bożena Chądzyńska)
-
Grupa on-line [B: czwartek]
- analiza kształtów występujących w przyrodzie
- ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
- poszerzenie myślenia o florze i wykorzystywanie jej do poprawienia atrakcyjności kompozycji
- projektowanie flory w przestrzeni
- skupiska roślinne (lasy, sady, gąszcza)
- detal w elementach organicznych
BLOK 4A Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (marzec-kwiecień) (prowadzący: Marcin Przybyś)
- Grupa stacjonarna [A: środa] z ewentualną możliwością uczestniczenia on-line
- odczytywanie i analiza historii z obiektów i otaczającego świata
- poszerzenie umiejętności w tworzeniu wiarygodnych lokacji i obiektów
- tworzenie identyfikacji wizualnych i elementów graficznych jako elementów pomocniczych świata
- jak warunki i użytkowanie wpływa na wygląd i zużycie pojazdów
- tworzenie elementów dodatkowych wzbogacających świat
- ćwiczenia z projektowania wiarygodnych lokacji, obiektów i postaci oraz obserwowania i budowania własnych referencji i inspiracji
BLOK 5A Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (maj-czerwiec) (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Grupa stacjonarna [A: środa] z ewentualną możliwością uczestniczenia on-line
- analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
- omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
- czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
- techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
- aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
- wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
BLOK 5B Enviro - grafika do gry 2D/2.5D (maj-czerwiec) (prowadzący: Bożena Chądzyńska)
- Grupa wyłącznie on-line [B: czwartek]
- omówienie zasad projektowania elementów do bezpośredniego umieszczenia w grze
- omówienie różnych stylistyk, kompozycji, prowadzenia gracza, elementów zależnych od typu gry
- wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
- dodawanie "głębi" do projektu, wprowadzanie życia różnymi środkami (światła, detale, enviro storytelling)
- aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, finalizowanie grafik do poziomu "shipping ready"
W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:
2019/2020 (prowadzący: Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):
- Projektowanie wiarygodnego świata gry (prowadzący: Bożena Chądzyńska)
- Projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (prowadzący: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Projektowanie postaci (prowadzący: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Enviro - grafika do gry 2D/2.5D (prowadzący: Bożena Chądzyńska)
2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Mood art: enviro
- Projektowanie postaci: kreatura
- Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
- Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart) (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
- Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
- Efektywne projektowanie
2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Kolor w concept arcie
- Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji (blok gościnny, prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Projektowanie postaci/grupy postaci
- Efektywne projektowanie (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
- Projektowanie lokacji/enviro
- Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Kolor w concept arcie
- Projektowanie postaci/grupy postaci
- Projektowanie lokacji/enviro
- Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
- Efektywne projektowanie
2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):
- Postać i kompozycja (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Wehikuł i kreatywne szkicowanie (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia (prowadzący: Konrad Czernik)
- Projektowanie lokacji do gry (prowadzący: Konrad Czernik)
- Storyboard (prowadzący: Konrad Czernik)
Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu:
Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników