Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, SpokkoReikon Games, The DustNetEnt, Picadilla, Ten Square Games.

NOWOŚĆ: większość bloków kursu dostępna jest teraz także w trybie ON-LINE!

Na koniec sezonu przyznajemy CERTYFIKATY ukończenia kursu (aby taki otrzymać, trzeba ukończyć min. 4 bloki).

Uczestnik powinien:

  • dysponować własnym sprzętem i oprogramowaniem (preferowany laptop + tablet + Adobe Photoshop; możliwe inne oprogramowanie, np. Krita, a także iPad + Pencil + Procreate, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing);
  • w przypadku zajęć on-line, dysponować dobrym łączem i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp.
  • posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)

PROWADZĄCY: 

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka).

Obecnie kurs prowadzą:

Bożena Chądzyńska

Bożena Chądzyńskaartystka koncepcyjna i ilustratorka współtworząca gry komputerowe od 2012 r. Obecnie freelancerka, wcześniej w Moon StudiosArtifex Mundi i Donkey Crew. Pracowała nad takimi projektami jak Ori and the Will of the Wisps, Last Oasis, Grim Legends 2 i 3 czy Bladebound. Twórca amJam - game-developers game jam. Prowadziła wykłady na imprezach takich jak GIC i Digital Dragons Academy, uczelniach i spotkaniach gamedevowych. Absolwentka Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

www.artstation.com/jelonek

 

kafis

Kasia 'Kafis' Zielińska - artystka koncepcyjna i ilustratorka, zajmująca się grafiką do gier od 10 lat. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy Dying Light 2 i ilustratorka współpracująca z Wizards of The Coast nad grą karcianą Magic: The Gathering. Wcześniej Concept Artist i Promo Artist w Artifex Mundi oraz freelancerka. Ukończyła Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Śląskiej, studiowała też na VIA University College w Horsens w Danii. Prelegentka na GIC 2019 i IFCC 2020. 

www.artstation.com/kafis

 

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Marcin Przybyś

Marcin Przybyś - szef studia Division48, gdzie zajmuje się rozwiązywaniem problemów oraz opowiadaniem historii. Tworząc animacje i ilustracje, studio pracowało miedzy innymi przy takich tytułach jak Wiedźmin 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might & Magic: Heroes VII, Torment: Tides of Numenera, Vampyr, Settlers czy Total War: Three Kingdoms.

www.artstation.com/division48

 

 

Jak się zapisać?

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki, które są niezależne od siebie, dlatego można go rozpocząć od dowolnego bloku. Miejsce w grupie rezerwowane jest do końca sezonu, z kursu można zrezygnować z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, wyłącznie z końcem danego bloku (szczegóły w regulaminie). 

NOWOŚĆ: w tym sezonie niektóre bloki odbędą się stacjonarnie, a niektóre także lub tylko w trybie ON-LINE.

Terminy: 

A [grupa stacjonarna]: środy 18:00-22:00
B [grupa on-line]: czwartki 17:00-21:00

Cena: 450 pln/miesiąc

Bloki w trybie ON-LINE realizowane są przy wykorzystaniu platformy Discord, gdzie prowadzący udostępnia grupie swój ekran (streaming obrazu i dźwięku), prowadzi pokazy i prezentacje, przeprowadza indywidualne korekty i overpainty. W przypadku bloków dostępnych jednocześnie stacjonarnie i on-line (w tym samym terminie), ekran prowadzącego jest wyświetlany na rzutniku i udostępniany na Discordzie razem z transmisją głosu - w ten sposób wykłady, pokazy i prezentacje są w czasie rzeczywistym odbierane zdalnie. Każdy z uczestników zdalnych otrzymuje także indywidualne korekty i overpainty, na równi z uczestnikami stacjonarnymi. Uwaga: niektóre bloki są dostępne w trybie stacjonarnym i on-line w dwóch różnych terminach, inne w tym samym terminie (grupa mieszana: stacjonarna z możliwością uczestnictwa on-line), jeszcze inne dostępne są wyłącznie w trybie on-line lub wyłącznie w trybie stacjonarnym (ta informacja podana jest w opisie każdego bloku). Zróżnicowanie wynika z charakterystyki tematu oraz z preferencji prowadzącego. W tej sytuacji nie jest możliwe zrealizowanie takiego samego kursu on-line co stacjonarnie, i odwrotnie.

UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach zajęć będzie mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.

KALENDARZ zajęć (PDF)

REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)

1. Przeczytaj regulamin.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

HARMONOGRAM KURSU 2019/20

BLOK 1A/B Projektowanie wiarygodnego świata gry (wrzesień-październik)   (prowadzący: Bożena Chądzyńska)

  • Dwie grupy do wyboru: stacjonarna [A: środa] lub on-line [B: czwartek]
  • różnice między światem wiarygodnym a realnym
  • definiowanie środków prezentowania świata (stylizowany/realistyczny, nastrój a użyte kolory/kształty)
  • zbieranie referencji, szkicowanie pomysłów
  • klarowanie definicji projektowanego świata: co go wyróżnia, jak ograniczyć środki wspierając jego czytelność, opowiadanie genezy świata przez jego elementy
  • projektowanie wzajemnie wspierających się elementów świata: elementy enviro z obiektami, postacie, propsy
  • spójna prezentacja kompletnego projektu

BLOK 2A Projektowanie postaci/kreatury z wykorzystaniem photobashingu (listopad-grudzień)   (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • Grupa stacjonarna [A: środa] z ewentualną możliwością uczestniczenia on-line
  • analiza przykładów i teoria conceptowania
  • projektowanie postaci w settingu wybranej gry
  • praca z briefem oraz feedbackiem
  • praca z referencjami i inspiracjami - jak dobrać odpowiednie narzędzia i kreatywnie podejść do tematu
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach, proporcje, paleta kolorow, mood postaci
  • photobashing - techniki i zastosowanie
  • finalizowanie CA

BLOK 3A Projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (styczeń-luty)    (prowadzący: Kasia 'Kafis' Zielińska)

  • Grupa wyłącznie stacjonarna [A: środa]
  • proces projektowania lokacji zgodnej z wymaganiami briefa, wspomaganej technikami 3D w programie Blender, w sposób jak najbardziej zbliżony do profesjonalnego procesu produkcyjnego
  • tworzenie prostej bazy konceptu: szkicowanie w 3D, wykorzystanie gotowych asetów, ułożenie sceny, dodanie oświetlenia, wybranie perspektywy i ujęć w zależności od zamysłu projektu
  • obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
  • wykorzystanie photobashingu we wszystkich etapach projektowych
  • wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).

BLOK 3B Flora i elementy organiczne (styczeń-luty)   (prowadzący: Bożena Chądzyńska)

  • Grupa wyłącznie on-line [B: czwartek]
  • analiza kształtów występujących w przyrodzie
  • ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • poszerzenie myślenia o florze i wykorzystywanie jej do poprawienia atrakcyjności kompozycji
  • projektowanie flory w przestrzeni
  • skupiska roślinne (lasy, sady, gąszcza)
  • detal w elementach organicznych

BLOK 4A Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (marzec-kwiecień)   (prowadzący: Marcin Przybyś)

  • Grupa stacjonarna [A: środa] z ewentualną możliwością uczestniczenia on-line
  • odczytywanie i analiza historii z obiektów i otaczającego świata
  • poszerzenie umiejętności w tworzeniu wiarygodnych lokacji i obiektów
  • tworzenie identyfikacji wizualnych i elementów graficznych jako elementów pomocniczych świata
  • jak warunki i użytkowanie wpływa na wygląd i zużycie pojazdów
  • tworzenie elementów dodatkowych wzbogacających świat
  • ćwiczenia z projektowania wiarygodnych lokacji, obiektów i postaci oraz obserwowania i budowania własnych referencji i inspiracji

BLOK 5A Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (maj-czerwiec    (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • Grupa stacjonarna [A: środa] z ewentualną możliwością uczestniczenia on-line
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry 

BLOK 5B Enviro - grafika do gry 2D/2.5D (maj-czerwiec)   (prowadzący: Bożena Chądzyńska)

  • Grupa wyłącznie on-line [B: czwartek]
  • omówienie zasad projektowania elementów do bezpośredniego umieszczenia w grze
  • omówienie różnych stylistyk, kompozycji, prowadzenia gracza, elementów zależnych od typu gry
  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
  • dodawanie "głębi" do projektu, wprowadzanie życia różnymi środkami (światła, detale, enviro storytelling)
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, finalizowanie grafik do poziomu "shipping ready"

 

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:

2019/2020 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):

2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Mood art: enviro
  • Projektowanie postaci: kreatura
  • Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
  • Efektywne projektowanie

2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
  • Efektywne projektowanie

2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

 

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

Kontakt

 

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)

 

     

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Polityka prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Fenomenarium Katarzyna Wołodkiewicz z siedzibą pod adresem ul. Hubska 44B, 50-502 Wrocław.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Wykorzystano wzór polityki prywatności pobrany z http://wszystkoociasteczkach.pl, chroniony prawami autorskimi, które przysługują IAB Polska.

© 2016 Pracownia Artystyczna Fenomenarium. Wszelkie Prawa Zastrzeżone / All Rights Reserved