Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile MonarchSpokkoReikon Games, The DustNetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme.

Wszystkie bloki można realizować w trybie ON-LINE, przy czym niektóre zaplanowane są w trybie mieszanym: stacjonarnym oraz on-line (do wyboru), a inne jako wyłącznie w trybie on-line. W trybie mieszanym ekran prowadzącego jest jednocześnie wyświetlany na rzutniku w Pracowni i udostępniany przez platformę Discord (streaming obrazu i dźwięku) - w ten sposób prowadzone stacjonarnie wykłady, pokazy i prezentacje są w czasie rzeczywistym odbierane zdalnie. Nie powiększa to limitu miejsc w grupie, ponieważ w czasie ćwiczeń każdy uczestnik zdalny otrzymuje indywidualne korekty i overpainty na równi z uczestnikami stacjonarnymi. W trybie mieszanym każdy uczestnik ma prawo w dowolnej chwili zmienić tryb ze stacjonarnego na zdalny i odwrotnie. Zastrzegamy możliwość zmiany trybu na całkowicie zdalny, jeśli sytuacja epidemiczna w kraju to wymusi.

Na koniec sezonu przyznajemy CERTYFIKATY ukończenia kursu (aby taki otrzymać, trzeba ukończyć min. 4 bloki).

PROWADZĄCY: 

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering) oraz przedstawieni poniżej obecni prowadzący.

Sezon 2021/22 kursu prowadzą: 

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Marcin Przybyś

Marcin Przybyś - szef studia Division48, gdzie zajmuje się rozwiązywaniem problemów oraz opowiadaniem historii. Tworząc animacje i ilustracje, studio pracowało miedzy innymi przy takich tytułach jak Wiedźmin 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might & Magic: Heroes VII, Torment: Tides of Numenera, Vampyr, Settlers czy Total War: Three Kingdoms.

www.artstation.com/division48

 

 

Piotr BystryPiotr Bystry - artysta koncepcyjny w firmie Vile Monarch, odpowiedzialny za projektowanie środowiska. Zajmuje się grafiką do gier komputerowych od 2013 r, tworząc ilustracje, moody, projekty postaci i środowiska. W latach 2016-2018 uczestnik naszego Kursu Concept Artu (poz. zaawansowany) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyte umiejętności pomogły mu nawiązać współpracę z Vile Monarch, gdzie pracuje obecnie razem z Konradem przy wspólnym projekcie. W Fenomenarium brał również udział w zajęciach z malarstwa, rysunku postaci z natury oraz plenerze malarskim, a teraz wraca w roli prowadzącego.

www.artstation.com/piotrbystry

 

Piotr LeszczyńskiPiotr Leszczyński - grafik 2D. Od 2016 roku w warszawskim hard rockowym studio Vile Monarch, gdzie zajmuje się głównie konceptami, projektowaniem interfejsów i ilustracją, a także animacją oraz projektowaniem graficznym. Pracował nad projektami takimi jak Weedcraft Inc, Oh..Sir! The Hollywood Roast i Growing Up. Prowadził wykłady na Digital Dragons Academy, Digital Dragons oraz GIC. Absolwent Grafiki Warsztatowej na UMK w Toruniu.

www.artstation.com/leszczyk 

 

Kacper Madejak

Kacper Madejak - artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w 2015 r. w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego, potem kontynuował naukę na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.

www.artstation.com/kacpermadejak

 

HARMONOGRAM KURSU 2021/22

BLOK #1 Projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (wrzesień-październik)   (prowadzący: Piotr Bystry)

  • grupa on-line
  • omówienie zastosowania Blendera 3D w procesie powstawania concept artu
  • szkicowanie lokacji: brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
  • tworzenie prostego blockoutu lokacji, sposoby jego interpretacji i wykorzystanie do tego technik 2D i 3D
  • szkicowanie prostego obiektu w 3D przy użyciu silnika eevee i Cycles
  • praca na nodach i tworzenie własnych shaderów
  • oświetlenie i tworzenie nastroju lokacji
  • obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
  • wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).

BLOK #2 Projektowanie postaci z wykorzystaniem photobashingu (listopad-grudzień)   (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • grupa on-line
  • analiza przykładów i teoria conceptowania
  • projektowanie postaci w settingu wybranej gry
  • praca z briefem oraz feedbackiem
  • praca z referencjami i inspiracjami - jak dobrać odpowiednie narzędzia i kreatywnie podejść do tematu
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach, proporcje, paleta kolorow, mood postaci
  • photobashing - techniki i zastosowanie
  • finalizowanie CA

BLOK #3A Projektowanie pojazdu z naciskiem na storytelling (styczeń-luty)    (prowadzący: Marcin Przybyś)

  • grupa on-line
  • praca z briefem, feedbackiem i referencjami
  • szukanie analogii funkcjonalnych w istniejących pojazdach i maszynach
  • wyznaczanie i tworzenie elementów definiujących dopasowanie do świata
  • praca na sylwetkach
  • balansowanie zagęszczenia detalu
  • projektowanie graficzne i identyfikacja wizualna jako element uzupełniający projektu
  • przygotowanie finalnej prezentacji projektu

BLOK #3B Projektowanie postaci 2D w stylu cartoon do gry lub komiksu (styczeń-luty)    (prowadzący: Piotr Leszczyński)

  • grupa on-line [alternatywna grupa równoległa, inny termin: wtorki 18:00-22:00]
  • analiza przykładów stylu cartoon z różnych dzieł kultury
  • praca na podstawowych bryłach, określenie charakteru postaci za pomocą kształtów
  • projektowanie postaci - zbieranie referencji, znalezienie pomysłu na ciekawą postać
  • stworzenie wizerunku postaci w dynamicznej pozie, z elementami środowiska
  • studia poszczególnych części ciała postaci, w tym pokazanie emocji za pomocą mimiki twarzy
  • praca z ustalonym przez siebie briefem

BLOK #4 Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (marzec-kwiecień   (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • grupa on-line
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry 

BLOK #4B Monster Concept Art (marzec-kwiecień   (prowadzący: Kacper Madejak)

  • grupa on-line [alternatywna grupa równoległa, inny termin: wtorki 18:00-22:00]
  • projektowanie potworów z concept artystą The Witcher: Monster Slayer
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • różnice pomiędzy projektowaniem potworów a postaci
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
  • praca nad konceptem z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D (dla osób posiadających ZBrusha, ale nie jest to konieczne do wzięcia udziału w kursie)
  • tworzenie wersji kolorystycznych, przydatne techniki przy pracy z kolorem w Photoshopie
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #5 Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (maj-czerwiec)   (prowadzący: Marcin Przybyś)

  • grupa mieszana: stacjonarna lub on-line
  • odczytywanie i analiza historii z obiektów i otaczającego świata
  • poszerzenie umiejętności w tworzeniu wiarygodnych lokacji i obiektów
  • tworzenie identyfikacji wizualnych i elementów graficznych jako elementów pomocniczych świata
  • jak warunki i użytkowanie wpływa na wygląd i zużycie pojazdów
  • tworzenie elementów dodatkowych wzbogacających świat
  • ćwiczenia z projektowania wiarygodnych lokacji, obiektów i postaci oraz obserwowania i budowania własnych referencji i inspiracji

 

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy:

2020/2021 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska / Patrycja 'Pat Fix' BartnikMarcin Przybyś):

2019/2020 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):

2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Mood art: enviro
  • Projektowanie postaci: kreatura
  • Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
  • Efektywne projektowanie

2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
  • Efektywne projektowanie

2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

 

Jak się zapisać?

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki, które są niezależne od siebie, dlatego można go rozpocząć od dowolnego bloku. Miejsce w grupie rezerwowane jest do końca sezonu, z kursu można zrezygnować z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, wyłącznie z końcem danego bloku (szczegóły w regulaminie). 

Terminyśrody 18:00-22:00

Cena: 480 pln/miesiąc

W przypadku bloku alternatywnego (we wtorki) należy wybrać jedną z grup. Można też uczestniczyć w obu blokach (#3A i #3B) - opłata jest wtedy podwójna.

Uczestnik powinien:

  • dysponować własnym sprzętem i oprogramowaniem (preferowany laptop + tablet + Adobe Photoshop; możliwe inne oprogramowanie, np. Krita, a także iPad + Pencil + Procreate, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing);
  • w przypadku zajęć on-line, dysponować dobrym łączem i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)

UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!

FAQ: Nie wiem na jakim poziomie jestem - jak określić, czy wybrać poziom zaawansowany, czy średni?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd).

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach zajęć będzie mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.

KALENDARZ zajęć (PDF)

REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)

1. Przeczytaj regulamin.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

OSTATNIO W PRACOWNI

 

Kontakt

 

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)