Nauka zaczyna się od podstaw rysunku z natury OD ZERA: kompozycja, konstrukcja, sposoby mierzenia proporcji, elementy perspektywy, światłocień oraz metody korekty błędów. W czasie kursu powstają przede wszystkim 2 duże rysunki – dzbanki (50x70 cm) i lalka (100x70 cm), które są pretekstem do ćwiczenia tych zagadnień. Poniżej kilka przykładowych prac uczniów (większość z nich zaczynała od zera, czyli to jedne z ich pierwszych 3 prac przy sztaludze w życiu!)  

Każdy może się tego nauczyć:) Więcej przykładów w galerii lalek.

Podstawy malarstwa opierają się na podstawach rysunku, po których przechodzimy do prostych ćwiczeń na mieszanie barw podstawowych, poznawanie koła barw i relacji kolorów dopełniających. Oswajamy się z pracą pędzlami i zachowaniem farb. Potem na przykładzie martwych natur uczymy się uważnej obserwacji kolorów i ich wzajemnego oddziaływania: temperatura, odcień, nasycenie, krycie itd. Pracujemy na formatach 50x70 i 100x70 cm.

 

Co dalej, kiedy ukończysz podstawy? Przewiń niżej:)

Możesz zacząć od zera, w dowolnym momencie.

1. Zobacz cennik i rozkład zajęć.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

Co jest Ci potrzebne na zajęciach?

Na początku ołówki (B-6B), gumka zwykła (np. Factis) oraz chlebowa (dobra jest Faber Castell, natomiast nie polecamy gumek firmy Kooh-I-Noor). W cenę zajęć wliczony jest papier (100x70 cm,gramatura 250 g/m3). Rzeczy nie trzeba nosić ze sobą, w pracowni można trzymać prace, farby, pędzle itd.

Materiały do malowania potrzebne są później, spis znajdziesz tutaj.

Dalszy etap to pogłębianie obserwacji, eksperymenty z kompozycją, różnicowanie pracy pędzla, różne zadania malarskie na przykładzie martwych natur, różnicowanie planów i faktur, budowanie przestrzeni w obrazie, różne narzędzia i efekty malarskie, artystyczna interpretacja. 

Zapraszamy do galerii malarstwa uczniów.  

Po zrealizowaniu programu podstawowego możemy zabrać się np. za: różnicowanie faktur (szkło, metal, drewno, ceramika, materiał itd.), studium draperii, rodzaje oświetlenia, rysunek konstrukcyjny z perspektywą geometryczną (krzesło, młynek do kawy itd.), autoportret, artystyczna interpretacja, różne rodzaje kompozycji, rozwijanie świadomości plastycznej, rozwiązania graficzne, techniki mieszane.  

Więcej prac w galerii rysunku uczniów.

Rysunek postaci z natury – każdy rysunek powstaje podczas pojedynczych, 4-godzinnych zajęć z pozującym modelem, co tydzień w innej pozycji, zwykle w akcie lub półakcie. To jedno z najlepszych zadań rysunkowych – wymagające, ćwiczące rękę, oko i tempo. Zaczynamy od podstaw: kompozycja, konstrukcja i proporcje, ruch, anatomia, wstęp do światłocienia.

W kolejnym etapie zgłębiamy dalej konstrukcję, anatomię i światłocień, eksperymentując jednocześnie z graficznym rozwiązaniem rysunku oraz innymi technikami rysowania.

Zapraszamy do galerii studium postaci uczniów.

OSTATNIO W PRACOWNI

 

Kontakt

 

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)