3D Concept Art: Postać + Enviro | sculpting i modelowanie 3D na potrzeby conceptów (on-line)Autorem powyższych prac jest prowadzący, Wojciech Boś


3D Concept Art: Postać + Enviro SCI-FI

sculpting i modelowanie 3D na potrzeby conceptów, ONLINE


4h tygodniowo z mentorem, poziom średniozaawansowany / zaawansowany

prowadzi Wojciech Boś (wojciechbos.artstation.com)

 

Kurs stworzył i prowadzi Wojciech Boś – Senior Concept Artist, storyboardzista i rzeźbiarz cyfrowy, od ponad 12 lat w branży gier, filmu i reklamy.

Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu artysty koncepcyjnego o zestaw technik i narzędzi 3D, w szczególności darmowego Blendera, który ma porównywalne możliwości w zakresie sculptingu (rzeźbienia cyfrowego) do ZBrusha, oprogramowania najbardziej popularnego w branży (ale kosztownego). Projektowanie postaci i środowiska w stylu sci-fi to znakomity pretekst do opanowania workflow modelowania i sculptingu elementów hard surface i organicznych, aby sprytnie i szybko projektować motywy techniczne i futurystyczne praktycznie nieosiągalne bez użycia 3D. Kurs można zrealizować w pełni w Blenderze (brak dodatkowych kosztów oprogramowania 3D) albo łącząc Blendera i ZBrusha (wg preferencji uczestników posiadających własną licencję), w procesie występują też techniki 2D (np. szkice koncepcyjne, postprodukcja).

To nie jest zwykły kurs obsługi Blendera - to nauka kreacji pod okiem doświadczonego artysty, który odsłoni przed Tobą nie tylko własne podejście do samego narzędzia, ale także do całego procesu projektowania - jak zwykle u nas, spodziewaj się nacisku na indywidualny feedback i praktykę. Możesz sprawdzić styl demonstracji i tłumaczenia Wojtka, zaglądając na jego kanał youtube, gdzie zamieszcza swoje tutoriale, speedsculpty i nie tylko:

channels4 profile
Wojciech Boś na youtube:
youtube.com/@wojciechbos7770

Na kursie można się spodziewać tego typu klimatu:

Co zyskasz po tym kursie?

  • praktyczny workflow projektowania postaci i środowiska w klimacie sci-fi, mocno wspomagany 3D
  • sculpting - rzeźbisz postacie i elementy organiczne w darmowym Blenderze - alternatywa dla ZBursha (w którym również możesz pracować na kursie, jeśli go posiadasz)
  • modelowanie i kitbashing - tworzysz elementy typu hard surface z wykorzystaniem szybkich i prostych technik pozwalających uzyskać wiarygodny charakter złożonych elementów technologicznych i futurystycznych
  • projektujesz postacie i środowisko łącząc elementy techniczne z organicznymi w oparciu o zasady designu i harmonii
  • opracowujesz modele oraz concepty (od szkiców przez modelowanie 3D do postprodukcji 2D), prezentujesz je jako grafiki i proste animacje
  • finalizujesz prace na poziomie portfolio, dopracowane pod okiem mentora
  • pogłębiasz znajomość stylistyki sci-fi, poznajesz środki i sposoby budowania klimatu futurystycznego 

Dołącz do społeczności podobnych do Ciebie zapaleńców, pracuj w małej grupie (maks. 18 osób) i rozwiń swój potencjał pod okiem doświadczonego artysty, z osobistym kontaktem, indywidualnym omawianiem prac, nastawieniem na praktykę i mnóstwo feedbacku.

To kurs dla średniozaawansowanych i zaawansowanych:

  • concept artystów i ilustratorów, chcących poszerzyć swój warsztat o techniki 3D w szybki, praktyczny i efektywny sposób
  • grafików 3D (Blender i ZBrush) chcących podszlifować swoje umiejętności w zakresie postaci i środowiska sci-fi
  • grafików amatorów/hobbystów zainteresowanych tematyką sci-fi

Dla optymalnego skorzystania z kursu wymagana jest:

  • podstawowa znajomość Blendera (interfejs i nawigacja) - można to opanować od zera w 1-2h, np. z darmowymi tutorialami Blender Guru (słynny pączek) - na potrzeby naszego kursu wystarczą pierwsze filmy wprowadzające
  • przynajmniej podstawowe doświadczenia w rysunku i digital paintingu (przede wszystkim do wstępnych szkiców, w zakresie postaci i enviro)


Brzmi jak coś dla Ciebie?

ZAREZERWUJ MIEJSCE POZNAJ PROWADZĄCEGO ZOBACZ PROGRAM I TERMINY OPINIE UCZESTNIKÓW

Wojciech Boś

Wojciech Boś − Senior Concept Artist, storyboardzista i rzeźbiarz cyfrowy, od ponad 12 lat w branży gier, filmu i reklamy. Współpracował z takimi studiami jak DashDotCreations, Dali Games, Platige Image czy Gruby Entertainment, brał udział w produkcji cinematiców i materiałów promocyjnych do gier Ghostrunner, Stormgate, Warhaven, Medium czy Exoborne. Łączy wyobraźnię z techniczną precyzją, specjalizuje się w przetwarzaniu pomysłów na spójne wizje światów z naciskiem na narrację i gameplay. Pasjonat nieustannego rozwoju i nowych technik, z potrzebą dzielenia się swoją pasją z mniej doświadczonymi artystami.

Absolwent Wydziału Szkła i Ceramiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, w przeszłości uczestnik zaawansowanych kursów Concept Artu i Ilustracji w Fenomenarium.

wojciechbos.artstation.com
youtube.com/@wojciechbos7770

BLOK #1 Postać SCI-FI: concept i model 3D

(styczeń-luty-marzec 2026)

  • Znaczenie znajomości narzędzi 3D w pracy concept artysty
  • Omówienie aktualnych trendów sci-fi w grach i filmach
  • Łączenie Blendera z Photoshopem/Kritą w workflow konceptowym
  • Ćwiczenia pobudzające kreatywność i oswajające z 3D
  • Określenie tożsamości i funkcji postaci/grupy postaci
  • Archetypy postaci w sci-fi (pilot, android, naukowiec, najemnik, AI, obcy)
  • Stylizacja i uproszczenie: jak upraszczać detale bez utraty charakteru
  • Proste techniki przyspieszania procesu tworzenia modelu: multiplikacja, maskowanie, tryb lustrzany
  • Projektowanie unikalnych cech (blizny, tatuaże, implanty)
  • Łączenie funkcji i formy w odniesieniu do tematyki sci-fi
  • Zbroje, kombinezony, protezy, hełmy, gadżety – jak je projektować logicznie
  • Projektowanie ekwipunku: broń, lornetka, krótkofalówka, gogle etc.
  • Czytelna funkcja technologii (np. napęd odrzutowy, HUD, bio-implanty)
  • Wpływ pozy, sylwetki i emocji zaprojektowanej postaci na odbiór naszej wizji
  • Pozowanie postaci, nadawanie jej charakteru poprzez wprowadzanie mimiki twarzy, dynamicznych gestów czy asymetrii
  • Techniki prostej animacji modelu
  • Symbolika koloru w designie postaci i aktualnych przedstawieniach w grach/filmach
  • Tworzenie “paintoverów” dla szybkiego rozwijania pomysłów
  • Inspiracje stylem: cartoon, cel-shading, komiks, anime 
  • Korzystanie z Eevee lub Cycles do szybkich wizualizacji
  • Narzucanie proceduralnych materiałów i omówienie narzędzi z tym związanych
  • Końcowe oświetlanie i renderowanie postaci/sceny
  • Techniki prezentacyjne konceptów
  • Postprodukcja w Photoshop/Krita
  • Przygotowanie planszy koncepcyjnej (concept sheet)
Prace prowadzącego ilustrujące tematykę bloku

BLOK #2 Środowisko SCI-FI: projektowanie w 3D

(kwiecień-maj-czerwiec 2026)

  • Projektowanie środowiska i jego elementów: infrastruktura sci-fi, rośliny, skały, drobna fauna
  • Przykłady tworzenia świata: gry i filmy
  • Omówienie funkcji Blendera związanych z oświetlaniem i renderowaniem sceny
  • Ograniczenia techniczne programu i sprzętu komputerowego
  • Zabiegi mające na celu poprawę jakości pracy na dużych/ciężkich scenach
  • Ćwiczenia mające na celu pobudzenie kreatywności i oswojenie się z przestrzenią 3D
  • Ustawienia kamer
  • Oświetlenie i światłocień jako element kompozycyjny
  • Ustawianie planów: background / middle / foreground
  • Określenie środowiska planety: wielkość, grawitacja, atmosfera, oświetlenie, skład gleby, klimat
  • Projektowanie infrastruktury o wyglądzie futurystycznym z uwzględnieniem logiki i użyteczności oraz przeznaczenia (militarna, naukowa, górnicza etc.)
  • Tworzenie charakterystycznych elementów infrastruktury, takich jak: zarys kompleksu, design korytarza, główna hala, lab, kantyna, magazyn etc
  • Czytelność skali: dodawanie detali, okien, pojazdów i postaci
  • Inspiracje z ziemskiej biologii, analiza roślin jako punkt wyjścia dla obcych form
  • Projektowanie flory wzmacniającej emocjonalny ton sceny (spokojna i harmonijna albo agresywna i obca), jej interakcja z otoczeniem (np. symbioza z maszynami, pasożytnictwo)
  • Projektowanie drobnej fauny „z innej planety” na podstawie referencji
  • Budowa modeli 3D / kitbash organiczny
  • Budowanie spójnego stylu wizualnego, próba określenia tzw. visual language 
  • Postprodukcja w Photoshop/Krita
  • Przygotowanie planszy koncepcyjnej (concept sheet)
Prace prowadzącego ilustrujące tematykę bloku

Kalendarz Fenomenarium 2025/26

Zajęcia odbywają się według tego kalendarza,
we
WTORki (godz. 17:00-21:00),
średnio 4x w miesiącu (wyjątki: marzec/kwiecień)

Mentoring kameralnej grupy ON-LINE

Kurs prowadzony jest w trybie ON-LINE na żywo a jego formułę można określić jako mentoring kameralnej grupy. Ekran prowadzącego jest udostępniany przez platformę Discord - prowadzone są wykłady, pokazy, prezentacje i ćwiczenia oraz rozmowy z uczestnikami - każdy otrzymuje indywidualne korekty i w razie potrzeby overpainty. Grupa liczy maksymalnie 18 osób, co każdemu daje okazję do osobistego kontaktu z prowadzącym, a sami uczestnicy tworzą zaangażowaną i wspierającą się społeczność, wymieniając się informacjami i dodatkowym feedbackiem. Aby w pełni wykorzystać kurs, oprócz pracy na zajęciach warto realizować i konsultować prace domowe. Największa wartość kursu to właśnie możliwość omawiania swoich prac z doświadczonym artystą - "pożyczanie" jego wytrenowanego oka pozwala na trafną diagnozę i znacząco skraca okres błądzenia na ścieżce rozwoju. Spotkania nie są wcześniej nagrane, tylko zawsze prowadzone na żywo, co wymaga pewnego zaangażowania, ale zapewnia jednocześnie, że nie będzie to jeden z tych kursów, które kupisz i odłożysz na nigdy-nie-nadchodzące-później. Nie udostępniamy nagrań z zajęć, możesz je jednak nagrywać na własne potrzeby (np. przez OBS).

Certyfikat

Ukończenie kursu uprawnia do otrzymania elektronicznego certyfikatu - pod warunkiem zrealizowania głównych prac oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty). Certyfikaty wystawiamy w wersji polskiej i angielskiej, możne je np. łatwo dodać do profilu na LinkedIn.

Wymagania kursu

Aby wziąć udział w kursie, uczestnik powinien:

  • zainstalować darmowe oprogramowanie 3D - Blender w najnowszej wersji
  • opcjonalnie: dysponować programem ZBrush z własną licencją, jeżeli uczestnik preferuje go do rzeźbienia
  • dysponować oprogramowaniem graficznym 2D - preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd.
  • dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (komputer + tablet graficzny)
  • dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
  • znać w podstawowym zakresie interfejs i nawigację w Blenderze - można to opanować od zera w 1-2h, np. z darmowymi tutorialami Blender Guru (słynny pączek) - na potrzeby naszego kursu wystarczą pierwsze filmy wprowadzające
  • mieć podstawowe doświadczenia w rysunku i digital paintingu (przede wszystkim do wstępnych szkiców, w zakresie postaci i enviro)

UWAGA: zakazane jest udostępnianie nagranych zajęć oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.

Kurs stanowi logiczną, dobrze przemyślaną całość, trwa 6 miesiący i składa się z dwóch BLOKÓW tematycznych - każdy z nich trwa po 3 miesiące (12 zajęć). Zapisać się możesz w dowolnym momencie: od pierwszego lub drugiego bloku albo nawet w ich trakcie. Jeżeli masz niewielkie lub żadne doświadczenie w 3D, zacznij kurs od początku. Późniejsze dołączenie jest możliwe, o ile w grupie są wolne miejsca, ale wymaga pewnego doświadczenia w Blenderze. Poszczególne bloki stanowią odrębne jednostki tematyczne, można więc traktować je jako osobne 3-miesięczne kursy specjalistyczne na poziomie średniozaawansowanym (wymagające pewnych umiejętności na wstępie).

Nasze grupy są niewielkie (maks. 18 os.) a prowadzący zaangażowani przez 4h/tyg osobiście i na żywo równolegle do aktywnej pracy zawodowej, dlatego każde miejsce w grupie jest niezwykle cenne. Zapisując się na kurs rezerwujesz miejsce w grupie na stałe, do końca kursu - chyba, że w momencie zapisu wyraźnie zaznaczysz, że interesuje Cię wyłącznie konkretny blok. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie.

REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2025/26 (PDF)

Płatność za kurs ma formę opłaty miesięcznej - zapisując się zobowiązujesz się wnosić ją co miesiąc przez cały okres uczestnictwa w kursie, a więc do zakończenia kursu lub okresu wypowiedzenia. Opłata miesięczna jest stała i zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (w marcu zajęć jest 5, a w kwietniu 3, ale opłata w tych miesiącach jest taka sama - ponieważ opłata marcowa pokrywa cztery zajęcia marca, a piąte doliczone są do kwietniowej). Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu lub obniżenia opłaty. 

3D Concept Art: Postać + Enviro SCI-FI OPŁATA MIESIĘCZNA
Wtorki 17:00-21:00grupa od 16 lat 730 pln

 

Zapisz się

Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie. Dalsze instrukcje i dane do płatności otrzymasz mailem.

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

Podaj dane do faktury VAT:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Zanim się zapiszesz, przeczytaj Regulamin(*)
Zanim się zapiszesz, <b>przeczytaj Regulamin</b>
Przeczytaj i zaakceptuj regulamin.

Otrzymasz automatyczny e-mail potwierdzający otrzymanie zamówienia, zawierający dane do przelewu i Regulamin. Następnie w możliwie najkrótszym czasie potwierdzimy dostępność miejsca w wybranej grupie. Dopiero wtedy podejmiesz decyzję o zawarciu umowy z obowiązkiem zapłaty.

Masz pytania?

Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń: +48 506 135 804.  

Opinie czasami dotyczą kilku kursów, ponieważ wielu uczestników brało udział w kilku z nich na różnych poziomach zaawansowania i u kilku prowadzących, dlatego zebrane są tu razem. Za wszystkie pięknie dziękujemy!

1-g-01
1-g-02
1-g-03
1-g-03a
1-g-07
1-g-08
1-g-10
1-g-11
1-g-12a
1-g-12b
1-g-14
1-g-14a
1-g-15
1-g-16
1-g-16a
1-g-19
1-g-20a
2-fb-01a
2-fb-02a
2-fb-03a
2-fb-04a
2-fb-04b
2-fb-05
2-fb-06
2-fb-09
2-fb-10
2-fb-11
2-fb-12
2-fb-13
2-fb-14
2-fb-19a
2-fb-20
2-fb-21a
2-fb-40a
2-fb-41
2-fb-42

Kursy średniozaawansowane i zaawansowane

Z nami możesz zajść daleko - stawiamy na rozwój długofalowy i wysoką jakość, którą można osiągnąć nie dzięki kilkutygodniowym sprintom, tylko godzinom systematycznej praktyki. Dlatego staramy się zapewnić Wam możliwość optymalnego wykorzystania tych godzin w towarzystwie doświadczonych artystów i pod ich wrażliwym okiem. 

Po ukończeniu kursu zapraszamy na poziom zaawansowany lub kursy średniozaawansowane (Projektowanie Postaci, Projektowanie Światów, Dark Fantasy):

Kurs Concept Artu: Poziom Zaawansowany

Mentoring 3 profesjonalistów z branży GameDev / postacie i potwory, lokacje i środowisko, bronie i obiekty

Kurs Concept Artu: Projektowanie Postaci

Character Concept Art - postać od podstaw do własnego konceptu / poz. średniozaawansowany

Kurs Concept Artu: Projektowanie Światów

Worldbuilding i storytelling: enviro, maszyny i pojazdy, Blender 3D / poz. średniozaawansowany

Kurs Ilustracji w stylu Dark Fantasy

Kurs Ilustracji Dark Fantasy z mistrzem gatunku, Darkiem Kieliszkiem / poz. średniozaawansowany

Często zadawane pytania

Czy kurs jest przeznaczony dla 3D character/environment artist (modele game-ready, optymalizacja topologii, UV itd.)?

Niezupełnie, to raczej kurs projektowania i concept artu bezpośrednio w narzędziach 3D oraz pracy 2D/3D (szkic->3D->posprodukcja). Celem kursu nie jest kształcenie techniczne zaawansowanych artystów 3D, ale poznanie praktycznych technik i metod pracy w 3D, które otwierają nowe możliwości dla concept artysty lub ilustratora, a dla średniozaawansowanych grafików 3D – szlifowanie umiejętności w zakresie postaci i środowiska sci-fi.

Czy muszę umieć rysować?

Kurs opiera się głównie o techniki 3D, ale nie wyłącznie – do szkicowania pomysłów i wstępnych projektów zalecamy przynajmniej podstawowe doświadczenie w rysunku i digital paintingu w zakresie postaci (proporcje, sylwetki, rytmy itd.) oraz enviro (perspektywa).

Ile czasu tygodniowo zajmie mi ten kurs?

Zajęcia polegają na spotkaniach na żywo 1x w tygodniu przez 4h. W tym czasie omawiany i demonstrowany jest nowy materiał oraz feedbackowane są prace uczestników, stworzone w trakcie zajęć i pomiędzy nimi. Dla optymalnego wykorzystania kursu i uzyskania efektów na wysokim poziomie bardzo wskazana jest praca "w domu" (tzn. poza czasem zajęć) - dobrze jest zaplanować na nią drugie tyle czasu. Praktyka to podstawa - możemy "pożyczyć oko" prowadzącego, ale nie jego rękę;)

Czy dostanę nagrania?

Zajęcia odbywają się na żywo, nie udostępniamy nagrań, możesz je jednak nagrywać na własny użytek (np. przez OBS).

Czy mogę przerwać kurs w trakcie?

Tak. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie, tzn. rezygnację należy zgłosić mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w żadnym wypadku nie wystarczy poinformowanie prowadzącego na zajęciach), najpóźniej 10-tego dnia miesiąca, z którego końcem się rezygnuje.

OSTATNIO W PRACOWNI

 

Kontakt

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin (PDF)

Polityka prywatności (PDF)

 

 

Partnerzy

PaperConcept | sklep plastyczny