Autorem powyższych prac jest prowadzący, Wojciech Boś
3D Concept Art: Postać + Enviro SCI-FI
sculpting i modelowanie 3D na potrzeby conceptów, ONLINE
4h tygodniowo z mentorem, poziom średniozaawansowany / zaawansowany
prowadzi Wojciech Boś (wojciechbos.artstation.com)
Kurs stworzył i prowadzi Wojciech Boś – Senior Concept Artist, storyboardzista i rzeźbiarz cyfrowy, od ponad 12 lat w branży gier, filmu i reklamy.
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu artysty koncepcyjnego o zestaw technik i narzędzi 3D, w szczególności darmowego Blendera, który ma porównywalne możliwości w zakresie sculptingu (rzeźbienia cyfrowego) do ZBrusha, oprogramowania najbardziej popularnego w branży (ale kosztownego). Projektowanie postaci i środowiska w stylu sci-fi to znakomity pretekst do opanowania workflow modelowania i sculptingu elementów hard surface i organicznych, aby sprytnie i szybko projektować motywy techniczne i futurystyczne praktycznie nieosiągalne bez użycia 3D. Kurs można zrealizować w pełni w Blenderze (brak dodatkowych kosztów oprogramowania 3D) albo łącząc Blendera i ZBrusha (wg preferencji uczestników posiadających własną licencję), w procesie występują też techniki 2D (np. szkice koncepcyjne, postprodukcja).
To nie jest zwykły kurs obsługi Blendera - to nauka kreacji pod okiem doświadczonego artysty, który odsłoni przed Tobą nie tylko własne podejście do samego narzędzia, ale także do całego procesu projektowania - jak zwykle u nas, spodziewaj się nacisku na indywidualny feedback i praktykę. Możesz sprawdzić styl demonstracji i tłumaczenia Wojtka, zaglądając na jego kanał youtube, gdzie zamieszcza swoje tutoriale, speedsculpty i nie tylko:
youtube.com/@wojciechbos7770
Na kursie można się spodziewać tego typu klimatu:
Co zyskasz po tym kursie?
- praktyczny workflow projektowania postaci i środowiska w klimacie sci-fi, mocno wspomagany 3D
- sculpting - rzeźbisz postacie i elementy organiczne w darmowym Blenderze - alternatywa dla ZBursha (w którym również możesz pracować na kursie, jeśli go posiadasz)
- modelowanie i kitbashing - tworzysz elementy typu hard surface z wykorzystaniem szybkich i prostych technik pozwalających uzyskać wiarygodny charakter złożonych elementów technologicznych i futurystycznych
- projektujesz postacie i środowisko łącząc elementy techniczne z organicznymi w oparciu o zasady designu i harmonii
- opracowujesz modele oraz concepty (od szkiców przez modelowanie 3D do postprodukcji 2D), prezentujesz je jako grafiki i proste animacje
- finalizujesz prace na poziomie portfolio, dopracowane pod okiem mentora
- pogłębiasz znajomość stylistyki sci-fi, poznajesz środki i sposoby budowania klimatu futurystycznego
Dołącz do społeczności podobnych do Ciebie zapaleńców, pracuj w małej grupie (maks. 18 osób) i rozwiń swój potencjał pod okiem doświadczonego artysty, z osobistym kontaktem, indywidualnym omawianiem prac, nastawieniem na praktykę i mnóstwo feedbacku.
To kurs dla średniozaawansowanych i zaawansowanych:
- concept artystów i ilustratorów, chcących poszerzyć swój warsztat o techniki 3D w szybki, praktyczny i efektywny sposób
- grafików 3D (Blender i ZBrush) chcących podszlifować swoje umiejętności w zakresie postaci i środowiska sci-fi
- grafików amatorów/hobbystów zainteresowanych tematyką sci-fi
Dla optymalnego skorzystania z kursu wymagana jest:
- podstawowa znajomość Blendera (interfejs i nawigacja) - można to opanować od zera w 1-2h, np. z darmowymi tutorialami Blender Guru (słynny pączek) - na potrzeby naszego kursu wystarczą pierwsze filmy wprowadzające
- przynajmniej podstawowe doświadczenia w rysunku i digital paintingu (przede wszystkim do wstępnych szkiców, w zakresie postaci i enviro)
Brzmi jak coś dla Ciebie?
ZAREZERWUJ MIEJSCE POZNAJ PROWADZĄCEGO ZOBACZ PROGRAM I TERMINY OPINIE UCZESTNIKÓW
Wojciech Boś − Senior Concept Artist, storyboardzista i rzeźbiarz cyfrowy, od ponad 12 lat w branży gier, filmu i reklamy. Współpracował z takimi studiami jak DashDotCreations, Dali Games, Platige Image czy Gruby Entertainment, brał udział w produkcji cinematiców i materiałów promocyjnych do gier Ghostrunner, Stormgate, Warhaven, Medium czy Exoborne. Łączy wyobraźnię z techniczną precyzją, specjalizuje się w przetwarzaniu pomysłów na spójne wizje światów z naciskiem na narrację i gameplay. Pasjonat nieustannego rozwoju i nowych technik, z potrzebą dzielenia się swoją pasją z mniej doświadczonymi artystami.
Absolwent Wydziału Szkła i Ceramiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, w przeszłości uczestnik zaawansowanych kursów Concept Artu i Ilustracji w Fenomenarium.
wojciechbos.artstation.com
youtube.com/@wojciechbos7770
BLOK #1 Postać SCI-FI: concept i model 3D
(styczeń-luty-marzec 2026)
- Znaczenie znajomości narzędzi 3D w pracy concept artysty
- Omówienie aktualnych trendów sci-fi w grach i filmach
- Łączenie Blendera z Photoshopem/Kritą w workflow konceptowym
- Ćwiczenia pobudzające kreatywność i oswajające z 3D
- Określenie tożsamości i funkcji postaci/grupy postaci
- Archetypy postaci w sci-fi (pilot, android, naukowiec, najemnik, AI, obcy)
- Stylizacja i uproszczenie: jak upraszczać detale bez utraty charakteru
- Proste techniki przyspieszania procesu tworzenia modelu: multiplikacja, maskowanie, tryb lustrzany
- Projektowanie unikalnych cech (blizny, tatuaże, implanty)
- Łączenie funkcji i formy w odniesieniu do tematyki sci-fi
- Zbroje, kombinezony, protezy, hełmy, gadżety – jak je projektować logicznie
- Projektowanie ekwipunku: broń, lornetka, krótkofalówka, gogle etc.
- Czytelna funkcja technologii (np. napęd odrzutowy, HUD, bio-implanty)
- Wpływ pozy, sylwetki i emocji zaprojektowanej postaci na odbiór naszej wizji
- Pozowanie postaci, nadawanie jej charakteru poprzez wprowadzanie mimiki twarzy, dynamicznych gestów czy asymetrii
- Techniki prostej animacji modelu
- Symbolika koloru w designie postaci i aktualnych przedstawieniach w grach/filmach
- Tworzenie “paintoverów” dla szybkiego rozwijania pomysłów
- Inspiracje stylem: cartoon, cel-shading, komiks, anime
- Korzystanie z Eevee lub Cycles do szybkich wizualizacji
- Narzucanie proceduralnych materiałów i omówienie narzędzi z tym związanych
- Końcowe oświetlanie i renderowanie postaci/sceny
- Techniki prezentacyjne konceptów
- Postprodukcja w Photoshop/Krita
- Przygotowanie planszy koncepcyjnej (concept sheet)
BLOK #2 Środowisko SCI-FI: projektowanie w 3D
(kwiecień-maj-czerwiec 2026)
- Projektowanie środowiska i jego elementów: infrastruktura sci-fi, rośliny, skały, drobna fauna
- Przykłady tworzenia świata: gry i filmy
- Omówienie funkcji Blendera związanych z oświetlaniem i renderowaniem sceny
- Ograniczenia techniczne programu i sprzętu komputerowego
- Zabiegi mające na celu poprawę jakości pracy na dużych/ciężkich scenach
- Ćwiczenia mające na celu pobudzenie kreatywności i oswojenie się z przestrzenią 3D
- Ustawienia kamer
- Oświetlenie i światłocień jako element kompozycyjny
- Ustawianie planów: background / middle / foreground
- Określenie środowiska planety: wielkość, grawitacja, atmosfera, oświetlenie, skład gleby, klimat
- Projektowanie infrastruktury o wyglądzie futurystycznym z uwzględnieniem logiki i użyteczności oraz przeznaczenia (militarna, naukowa, górnicza etc.)
- Tworzenie charakterystycznych elementów infrastruktury, takich jak: zarys kompleksu, design korytarza, główna hala, lab, kantyna, magazyn etc
- Czytelność skali: dodawanie detali, okien, pojazdów i postaci
- Inspiracje z ziemskiej biologii, analiza roślin jako punkt wyjścia dla obcych form
- Projektowanie flory wzmacniającej emocjonalny ton sceny (spokojna i harmonijna albo agresywna i obca), jej interakcja z otoczeniem (np. symbioza z maszynami, pasożytnictwo)
- Projektowanie drobnej fauny „z innej planety” na podstawie referencji
- Budowa modeli 3D / kitbash organiczny
- Budowanie spójnego stylu wizualnego, próba określenia tzw. visual language
- Postprodukcja w Photoshop/Krita
- Przygotowanie planszy koncepcyjnej (concept sheet)

Zajęcia odbywają się według tego kalendarza,
we WTORki (godz. 17:00-21:00),
średnio 4x w miesiącu (wyjątki: marzec/kwiecień)
Mentoring kameralnej grupy ON-LINE
Kurs prowadzony jest w trybie ON-LINE na żywo a jego formułę można określić jako mentoring kameralnej grupy. Ekran prowadzącego jest udostępniany przez platformę Discord - prowadzone są wykłady, pokazy, prezentacje i ćwiczenia oraz rozmowy z uczestnikami - każdy otrzymuje indywidualne korekty i w razie potrzeby overpainty. Grupa liczy maksymalnie 18 osób, co każdemu daje okazję do osobistego kontaktu z prowadzącym, a sami uczestnicy tworzą zaangażowaną i wspierającą się społeczność, wymieniając się informacjami i dodatkowym feedbackiem. Aby w pełni wykorzystać kurs, oprócz pracy na zajęciach warto realizować i konsultować prace domowe. Największa wartość kursu to właśnie możliwość omawiania swoich prac z doświadczonym artystą - "pożyczanie" jego wytrenowanego oka pozwala na trafną diagnozę i znacząco skraca okres błądzenia na ścieżce rozwoju. Spotkania nie są wcześniej nagrane, tylko zawsze prowadzone na żywo, co wymaga pewnego zaangażowania, ale zapewnia jednocześnie, że nie będzie to jeden z tych kursów, które kupisz i odłożysz na nigdy-nie-nadchodzące-później. Nie udostępniamy nagrań z zajęć, możesz je jednak nagrywać na własne potrzeby (np. przez OBS).
Certyfikat
Ukończenie kursu uprawnia do otrzymania elektronicznego certyfikatu - pod warunkiem zrealizowania głównych prac oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty). Certyfikaty wystawiamy w wersji polskiej i angielskiej, możne je np. łatwo dodać do profilu na LinkedIn.
Wymagania kursu
Aby wziąć udział w kursie, uczestnik powinien:
- zainstalować darmowe oprogramowanie 3D - Blender w najnowszej wersji
- opcjonalnie: dysponować programem ZBrush z własną licencją, jeżeli uczestnik preferuje go do rzeźbienia
- dysponować oprogramowaniem graficznym 2D - preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd.
- dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (komputer + tablet graficzny)
- dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
- założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
- znać w podstawowym zakresie interfejs i nawigację w Blenderze - można to opanować od zera w 1-2h, np. z darmowymi tutorialami Blender Guru (słynny pączek) - na potrzeby naszego kursu wystarczą pierwsze filmy wprowadzające
- mieć podstawowe doświadczenia w rysunku i digital paintingu (przede wszystkim do wstępnych szkiców, w zakresie postaci i enviro)
UWAGA: zakazane jest udostępnianie nagranych zajęć oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.
Kurs stanowi logiczną, dobrze przemyślaną całość, trwa 6 miesiący i składa się z dwóch BLOKÓW tematycznych - każdy z nich trwa po 3 miesiące (12 zajęć). Zapisać się możesz w dowolnym momencie: od pierwszego lub drugiego bloku albo nawet w ich trakcie. Jeżeli masz niewielkie lub żadne doświadczenie w 3D, zacznij kurs od początku. Późniejsze dołączenie jest możliwe, o ile w grupie są wolne miejsca, ale wymaga pewnego doświadczenia w Blenderze. Poszczególne bloki stanowią odrębne jednostki tematyczne, można więc traktować je jako osobne 3-miesięczne kursy specjalistyczne na poziomie średniozaawansowanym (wymagające pewnych umiejętności na wstępie).
Nasze grupy są niewielkie (maks. 18 os.) a prowadzący zaangażowani przez 4h/tyg osobiście i na żywo równolegle do aktywnej pracy zawodowej, dlatego każde miejsce w grupie jest niezwykle cenne. Zapisując się na kurs rezerwujesz miejsce w grupie na stałe, do końca kursu - chyba, że w momencie zapisu wyraźnie zaznaczysz, że interesuje Cię wyłącznie konkretny blok. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie.
REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2025/26 (PDF)
Płatność za kurs ma formę opłaty miesięcznej - zapisując się zobowiązujesz się wnosić ją co miesiąc przez cały okres uczestnictwa w kursie, a więc do zakończenia kursu lub okresu wypowiedzenia. Opłata miesięczna jest stała i zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (w marcu zajęć jest 5, a w kwietniu 3, ale opłata w tych miesiącach jest taka sama - ponieważ opłata marcowa pokrywa cztery zajęcia marca, a piąte doliczone są do kwietniowej). Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu lub obniżenia opłaty.
| 3D Concept Art: Postać + Enviro SCI-FI | OPŁATA MIESIĘCZNA |
| Wtorki 17:00-21:00, grupa od 16 lat | 730 pln |
Zapisz się
Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie. Dalsze instrukcje i dane do płatności otrzymasz mailem.
Masz pytania?
Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń: +48 506 135 804.
Kursy średniozaawansowane i zaawansowane
Z nami możesz zajść daleko - stawiamy na rozwój długofalowy i wysoką jakość, którą można osiągnąć nie dzięki kilkutygodniowym sprintom, tylko godzinom systematycznej praktyki. Dlatego staramy się zapewnić Wam możliwość optymalnego wykorzystania tych godzin w towarzystwie doświadczonych artystów i pod ich wrażliwym okiem.
Po ukończeniu kursu zapraszamy na poziom zaawansowany lub kursy średniozaawansowane (Projektowanie Postaci, Projektowanie Światów, Dark Fantasy):
Kurs Concept Artu: Poziom Zaawansowany
Mentoring 3 profesjonalistów z branży GameDev / postacie i potwory, lokacje i środowisko, bronie i obiekty
Kurs Concept Artu: Projektowanie Postaci
Character Concept Art - postać od podstaw do własnego konceptu / poz. średniozaawansowany
Kurs Concept Artu: Projektowanie Światów
Worldbuilding i storytelling: enviro, maszyny i pojazdy, Blender 3D / poz. średniozaawansowany
Kurs Ilustracji w stylu Dark Fantasy
Kurs Ilustracji Dark Fantasy z mistrzem gatunku, Darkiem Kieliszkiem / poz. średniozaawansowany
Często zadawane pytania
Czy kurs jest przeznaczony dla 3D character/environment artist (modele game-ready, optymalizacja topologii, UV itd.)?
Niezupełnie, to raczej kurs projektowania i concept artu bezpośrednio w narzędziach 3D oraz pracy 2D/3D (szkic->3D->posprodukcja). Celem kursu nie jest kształcenie techniczne zaawansowanych artystów 3D, ale poznanie praktycznych technik i metod pracy w 3D, które otwierają nowe możliwości dla concept artysty lub ilustratora, a dla średniozaawansowanych grafików 3D – szlifowanie umiejętności w zakresie postaci i środowiska sci-fi.
Czy muszę umieć rysować?
Kurs opiera się głównie o techniki 3D, ale nie wyłącznie – do szkicowania pomysłów i wstępnych projektów zalecamy przynajmniej podstawowe doświadczenie w rysunku i digital paintingu w zakresie postaci (proporcje, sylwetki, rytmy itd.) oraz enviro (perspektywa).
Ile czasu tygodniowo zajmie mi ten kurs?
Zajęcia polegają na spotkaniach na żywo 1x w tygodniu przez 4h. W tym czasie omawiany i demonstrowany jest nowy materiał oraz feedbackowane są prace uczestników, stworzone w trakcie zajęć i pomiędzy nimi. Dla optymalnego wykorzystania kursu i uzyskania efektów na wysokim poziomie bardzo wskazana jest praca "w domu" (tzn. poza czasem zajęć) - dobrze jest zaplanować na nią drugie tyle czasu. Praktyka to podstawa - możemy "pożyczyć oko" prowadzącego, ale nie jego rękę;)
Czy dostanę nagrania?
Zajęcia odbywają się na żywo, nie udostępniamy nagrań, możesz je jednak nagrywać na własny użytek (np. przez OBS).
Czy mogę przerwać kurs w trakcie?
Tak. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie, tzn. rezygnację należy zgłosić mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w żadnym wypadku nie wystarczy poinformowanie prowadzącego na zajęciach), najpóźniej 10-tego dnia miesiąca, z którego końcem się rezygnuje.





































