Zajęcia stałe w Pracowni:

Dołącz w kiedy chcesz, program dopasujemy do Ciebie

 

 

Warsztaty czasowe i okazjonalne:

Jednorazowe lub cykliczne, zajęcia w określonych terminach

 

 

Concept Art i Ilustracja - kursy digital ON-LINE

Kursy w technikach cyfrowych, na kilku poziomach zaawansowania, które prowadzą dla nas profesjonalni artyści pracujący w gamedevie (m.in. w Techlandzie)

 
 
 
 
 

 

Yes, it is possible to take our drawing and painting lessons in English - both in groups for the adults and for children and youngsters. For now we've had pleasure to work with participants not only from Europe (Italy, Norway, Finland, Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Belarus), but also Russia, Palestine, China, South Korea, Japan, even Australia:)

There's no groups specifically in English, but you can join our regular groups. Our workshops are not really group lessons, they're more like individual lessons held in groups - every person gets instructions and feedback individually, that's why we can do that in English as well.

This part of the site is under construction, we're working on a better description of these lessons, sorry about that.

For now, if you're interested, please CONTACT US  - feel free to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. or call us (+48 506 135 804) to talk in English about the details.

Istnieje możliwość zakupu różnych rodzajów zajęć w prezencie. Najpopularniejszym wyborem jest voucher na miesiąc zajęć (po którym obdarowana osoba może podjąć decyzję o kontynuacji we własnym zakresie, jeżeli chce), ale można także zakupić zajęcia pojedyncze lub kilkumiesięczny kurs. Jeżeli chcemy zapewnić osobie obdarowanej możliwość wyboru terminu spośród kilku grup w różnych cenach, należy opłacić grupę o najwyższej cenie. Termin na wykorzystanie vouchera określamy zwykle na 3 miesiące, ale w razie potrzeby uzgadniamy dłuższy. Jeżeli w tym okresie nie ma wolnych miejsc w grupach odpowiadających osobie obdarowanej, termin wydłużamy nawet do końca sezonu (zwykle do skutku:) ).

Voucher imienny do wydrukowania i wręczenia otrzymasz mailem w formacie PDF, nie trzeba się u nas zjawiać osobiście. Jeśli czas nagli, zadzwoń - w większości przypadków jesteśmy w stanie wystawić go bardzo szybko.

SKONTAKTUJ SIĘ z nami i ustalimy szczegóły: rodzaj zajęć, ich liczbę, dostępność terminów, okres wykorzystania, kwotę.

Istnieje możliwość uczestniczenia w niektórych z naszych zajęć zdalnie, on-lineUżywamy różnych metod pracy i różnych narzędzi (Zoom, Discord, Messenger), w zależności od konkretnych zajęć oraz potrzeb i możliwości uczestnika.

Zajęcia w technikach tradycyjnych (rysunek i malarstwo, przygotowanie do egzaminów) opierają się głównie na indywidualnych wideorozmowach, konsultacjach i korektach, pracy jeden na jednego z prowadzącym. Możliwa jest też praca w małych grupach, gdzie prowadzący prowadzi wykłady, pokazy i prezentacje, a potem udziela indywidualnych korekt.

Zajęcia w technikach cyfrowych (concept art i ilustracja) wykorzystują platformę Discord, gdzie prowadzący udostępnia grupie swój ekran, prowadzi pokazy i prezentacje, przeprowadza indywidualne korekty i overpainty.

UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!

Jeśli chcesz spróbować naszych zajęć zdalnie, SKONTAKTUJ SIĘ z nami i ustalimy szczegóły.

WYTNIJ, ZŁÓŻ I TWÓRZ - MAGIA KOLAŻU


0102

 

Specjalnie dla Was

@magdalena.maria.burger

Listopad 2024

Wtorki 16:30-20:30

4 spotkania

  • Chcesz tworzyć, dobrze się przy tym bawić, zaznać wytchnienia od codzienności, a przy okazji poznać nowych ludzi?
  • A może chciałbyś odkryć albo powołać do życia swojego wewnętrznego artystę?
  • Nie potrzebujesz mieć umiejętności plastycznych, ani doświadczenia, a jedynie chęci oraz otwartość na zanurzenie się w nieskrępowanej kreatywności.
  • Na warsztatach kolażu otrzymasz szansę rozpoznania oraz dotarcia do swoich twórczych potencjałów, gdzie za sprawą indywidualnego procesu poszukiwania inspiracji, przy pomocy farb, czasopism oraz innych elementów wydobędziesz na światło dzienne swoje upodobania i ukształtujesz własną wrażliwość estetyczną - co może stać się początkiem pięknej przygody ze sztuką.
  • Materiały wliczone w cenę: papier, farby akrylowe, kredki, mazaki, klej, nożyczki oraz ramka na zwieńczenie procesu powstawania kolażu.
  • Uczestnicy będą zachęcani do zbierania i używania własnych elementów i narzędzi, podkreślających osobisty charakter prac.
  • 16 godzin wspaniałej twórczej zabawy, 4 tygodnie artystycznej przygody
warsztaty WYTNIJ, ZŁÓŻ I TWÓRZ - MAGIA KOLAŻU CENA
Wtorki 16:30-20:30 przez cały listopad (4 spotkania) 570 pln

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie. 

Na życzenie można otrzymać fakturę zwolnioną z VAT. Istnieje możliwość zakupu voucheru i podarowania komuś zajęć w prezencie.

 

Kurs Portretu w technikach tradycyjnych


01040404

autor: Filip Kołat, prowadzący Kursu Portretu


Na skróty:

 

Kurs portretu w technikach tradycyjnych z Filipem Kołatem - artystą, który doskonale opanował tę trudną sztukę. W zeszłym sezonie kurs miał miejsce po raz pierwszy, i dał znakomite efekty, które można zobaczyć w poniższej galerii. W tym sezonie będzie jeszcze lepiej: dodaliśmy blok #3, łączący techniki malarstwa i rysunku: suche pastele. W nowym programie mamy: tworzenie portretów na podstawie zdjęć własnych (może być to autoportret, portret rodziny, znajomych czy znanej osoby) i/lub zapewnionych przez nas, w różnych technikach tradycyjnych: rysunek ołówkiem, grafitem, węglem, białą suchą pastelą, na białym i czarnym papierzemalarstwo akrylowe oraz suche pastele.

UWAGA dla uczestników kursu z poprzedniego sezonu: możecie kontynuować kurs, zgłębiając dalej wybrane przez siebie techniki pod okiem Filipa, niezależnie od ogólnego programu.

Kurs przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych, które mają za sobą już podstawy rysunku i malarstwa z natury, niekoniecznie zdobyte u nas. Można także wziąć udział tylko w bloku rysunkowym (jeśli nie posiada się doświadczenia w malowaniu) lub tylko w malarskim (mając mocne podstawy w rysunku portretowym i opanowane podstawy malarstwa). 

  

PROWADZĄCY

 

Filip Kołat

Filip Kołat

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, urodzony w 1998 r., mieszka i pracuje we Wrocławiu. 

Posługuje się głównie mediami takimi jak malarstwo i rysunek, w formie tradycyjnej oraz cyfrowej. Zajmuje się również projektowaniem graficznym. W swoich pracach skupia się najczęściej na aspektach związanych z psychofizjologią widzenia, podziałem płaszczyzny i poróżnicowaniem środków wyrazu. Najważniejsze dla niego jest stworzenie spójnej i wzajemnie uzupełniającej się przestrzeni kompozycyjnej, która w ten sposób ma na celu dążenie do uzyskania oraz podkreślenia, panującej w naszym otoczeniu, harmonii.

www.artstation.com/filip_kolat

www.instagram.com/filipkolat_art

 

 

HARMONOGRAM KURSU 2024/25

 

BLOK #0 Portret: podstawy (wrzesień 2024)

  • Gruntowne podstawy rysowania portretu
  • Konstrukcja bryły głowy
  • Nauka przenoszenia proporcji twarzy na obszar roboczy
  • Ćwiczenie rysowania detali twarzy

BLOK #1 Portret: rysunek (październik-listopad-grudzień 2024)

  • Szkicowanie twarzy ołówkiem, grafitem, węglem z wykorzystaniem linii i waloru
  • Szkicowanie twarzy po uprzednim walorowym przygotowaniu podkładu
  • Wykonanie zaawansowanego walorowo portretu węglem
  • Wykonanie portretu białą, suchą pastelą na czarnym tle 

BLOK #2 Portret: malarstwo (styczeń-luty-marzec 2025)

  • Portret malarski w którym kolor podkładu jest cieniem
  • Portret malarski w którym kolor podkładu jest światłem
  • Ostre/nieostre za pomocą plam
  • Dekonstrukcja twarzy i kreacja przestrzeni
  • Akcent barwny
  • Namalowanie zaawansowanego portretu w oparciu o zdobytą wiedzę z poprzednich zajęć

BLOK #3 Portret: suche pastele (kwiecień-maj-czerwiec 2025)

  • Technika suchej pasteli w pełnym kolorze łączy doświadczenia rysunkowe i malarskie z poprzednich bloków
  • Ćwiczenia portretowe w posługiwaniu się pastelami
  • Wykonanie serii kolorowych portretów w technice suchej pasteli

 

ZAPISY

Pełen kurs trwa 10 miesięcy, składa się z jednego bloku 1-miesięcznego (wstępnego) oraz trzech bloków 3-miesięcznych (każdy taki blok to 12 zajęć) i zaczyna się we wrześniu - najlepiej zapisać się od początku, ale można to zrobić także później, zależnie od umiejętności, którymi się dysponuje - każdy przypadek będziemy analizować osobno. Zapisanie się na kurs wiąże się z umową i rezerwacją miejsca w grupie do końca kursu, jeśli jednak nie posiada się doświadczenia w malarstwie, można zapisać się tylko na bloki #0 i/lub #1 poświęcone rysunkowi. Można także zrezygnować wcześniej - obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia, zgodnie z regulaminem Pracowni:

REGULAMIN Fenomenarium 2024/25 (PDF)

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby zajęć w miesiącu - należy ją rozumieć jako opłatę za miejsce w grupie przez miesiąc kalendarzowy, bez względu na obecność. Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza. Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10-tego dnia danego miesiąca.

W tym kursie uczestniczyć można wyłącznie w trybie opłaty miesięcznej, nie ma możliwości trybu pojedynczych zajęć.

Na życzenie można otrzymać fakturę zwolnioną z VAT. Istnieje możliwość zakupu voucheru i podarowania komuś zajęć w prezencie.

KURS PORTRETU W TECHNIKACH TRADYCYJNYCH OPŁATA MIESIĘCZNA POJEDYNCZE
ZAJĘCIA
Środy 16:30-20:30 (grupa 16-99 lat, dla średniozaawansowanych) 450 pln X

Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza.

 

Kalendarz Fenomenarium 2024/25 

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie. 

 
 

kurs rysunki Wroclaw Fenomenarium

Jak uczymy?

Jesteś tu, ponieważ myślisz o rysowaniu czy malowaniu, ale być może...

...obawiasz się, że nie masz talentu?

Takie myśli nie przeszkadzają żadnemu dziecku czerpać radości ze swej twórczości. Wtedy właśnie dziecko jest prawdziwym artystą! Pamietasz? Ale gdy dorasta, dojrzewa w nim także wewnętrzny krytyk, który zaczyna podstępnie psuć tę zabawę. Do tamej postawy potrzebujemy wrócić, i da się to zrobić:) Tak... ale Ty przecież chcesz czegoś więcej niż bazgrać jak dziecko, tylko że...

...myślisz, że nie potrafisz rysować, czy tym bardziej malować?

Może zabrakło Ci dobrego nauczyciela? Na szczęście nie musisz nic umieć, żeby przyjść się nauczyć:) To nie jest czarna magia, to tylko umiejętności, które może opanować każdy, kto potrafił choćby nauczyć się pisać. To uniwersalny język komunikacji, który rządzi się zrozumiałymi prawami. Nie potrzebujesz talentu, żeby pisać litery, wyrazy, zdania. Tego możemy Cię nauczyć, a czy napiszesz przy ich pomocy powieść, okaże się później:) Niestety, w niektórych szkołach czy pracowniach dostaniesz sztalugę, martwą naturę czy modela, i... niewiele więcej. Radź sobie, bo przecież sztuki się nie da wytłumaczyć - albo to w sobie masz, albo nie. Nie jest to prawda, a takiej postawie można zadedykować słowa Alberta Einsteina: jeśli nie potrafisz wyjaśnić czegoś w prosty sposób, to znaczy że nie rozumiesz tego wystarczająco dobrze. 

Mamy własne, autorskie metody, które nie tylko nauczą Cię, jak rysować i malować realistycznie, ale przede wszystkim jak obserwować i rozumieć to, co widzisz. Tłumaczymy, pokazujemy, robimy korekty, słuchamy, zmuszamy do myślenia i osiągamy z Wami znakomite efekty. Większość osób zaczyna u nas od zera. To właśnie one stworzyły większość prac, które pokazujemy w naszych galeriach. Ciebie też tak nauczymy.

Wystarczy, że Ci "się chce"

ponieważ może to znaczyć, że masz w sobie pasję. Przyjdź do nas, a pokażemy Ci, jak się z nią dobrze bawić:) W jaki sposób na nowo patrzeć na świat - jak artysta lub jak dziecko. Z każdym pracujemy indywidualnie - mimo że zajęcia prowadzone są w grupach, tłumaczymy każdemu z osobna, dzięki czemu zacząć można w każdej chwili, nie trzeba dostosowywać swojego tempa do reszty grupy, dąży się do własnego celu. Wszystko to po to, żeby ułatwić Ci czerpanie radości z tworzenia, żeby nie ograniczały Cię "problemy techniczne", brak umiejętności. Zacznijmy od podstaw, a o sztuce można mówić później. Sztuka to nie to samo co twórczość plastyczna. Żyjemy w czasach, gdy na tym polu łatwo usprawiedliwić bylejakość, sprzedać ją pod przykrywką poszukiwania nowych kierunków, przełamywania schematów, eksperymentowania itd. A my uważamy, że taka postawa nie przeszkadza w zachowaniu jakości wizualnej i wysokiego poziomu plastycznego. Nie zgadzamy się na bylejakość. Propagujemy umiejętności, świadomość plastyczną, wykształcenie wizualne i edukację estetyczną.

Zaczniesz od podstaw rysunku, które są jednocześnie podstawami malarstwa czy rzeźby. Nauczysz się, jak obserwować, a nie tylko postrzegać; dowiesz się, jak rozumieć i przenosić na papier to, co widzisz. Poznasz zagadnienia kompozycji, budowania przestrzeni i waloru.

Potem, jeśli zechcesz, zajmiesz się zgłębianiem świata koloru - zrozumiesz sposób mieszania i łamania barw, panowania nad ich nasyceniem i temperaturą...

Może zechcesz nauczyć się rysować człowieka...

A jeśli masz własny pomysł na siebie - chcesz tworzyć ilustracje czy gry, tatuować, projektować grafikę, albo kontynuować rozwój twórczy na wybranej uczelni artystycznej, pomożemy Ci.

Na koniec sezonu zaprosimy Cię także na plener malarski na jakimś odludziu....

Dlaczego my?

  1. Zobacz prace uczestników! Tu znajdziesz ponad 500 wybranych! Większość tych osób zaczynała od zera, Ciebie też tak nauczymy:)
  2. Ucz się od profesjonalistów! Czy w innych szkołach możesz zobaczyć prace prowadzących? Sprawdź:) Ale najpierw zobacz nasze galerie prac prowadzących artystów.
  3. Indywidualne podejście - zaczynasz kiedy chcesz, pracujesz niezależnie od grupy, dostajesz osobne korekty, dążysz do własnego celu.
  4. TAK, UCZYMY OD ZERA:) zupełnie początkujących, ale również całkiem zaawansowanych.
  5. Zajęcia dla każdego i w każdym wieku: hobbyści, przyszli studenci uczelni artystycznych, zawodowcy podnoszący kwalifikacje. 
  6. Klimat i ludzie! Grupy wymieszane wiekowo tworzą ludzie pełni pasji! Nie tylko licealiści i studenci, ale także graficy, tatuatorzy, twórcy reklamy, przedsiębiorcy, dziennikarze, psychologowie, weterynarze, informatycy, ekonomiści, prawnicy, lekarze i wielu innych. Czasem także obcokrajowcy (tak, uczymy też po angielsku), np. z Ukrainy, Białorusi, Rosji, Czech, Słowacji, Włoch, Norwegii, Finlandii, a nawet Australii, Palestyny, Korei, Chin czy Japonii:)
  7. Centrum Wrocławia - mieścimy się w postindustrialnym Browarze Mieszczańskim, z dobrą komunikacją z każdą częścią miasta, ok 15 min spacerkiem od dworców gł. PKP i PKS. Uczniowie potrafili dojeżdżać do nas regularnie m.in. z Lubina, Nysy, Świdnicy, Kłodzka, Kudowy Zdrój, Wielunia, Bolesławca, a nawet Zielonej Góry, Jeleniej Góry, Kalisza, Łodzi czy Kielc (ponad 300 km) oraz (uwaga!) z Wiednia! Okazjonalnie zaś z Warszawy, Gdańska, Berlina oraz.... Paryża:)
  8. Przygotowujemy na studia z bardzo wysoką skutecznością - wszystkie kierunki Akademii Sztuk Pięknych, Architektura, Architektura Krajobrazu, uczelnie zagraniczne, szkoły średnie. Nasi uczniowie dostali się m.in. tu:
  • w Polsce: 
    • ASP we Wrocławiu (Grafika, Sztuka Mediów, Malarstwo, Rzeźba, Wzornictwo, Architektura Wnętrz, Projektowanie Szkła, Ceramika, Edukacja Artystyczna/Mediacja Sztuki, MFA in Visual Arts)
    • Politechnika Wrocławska (Architektura i Urbanistyka)
    • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (Architektura Krajobrazu)
    • Uniwersytet Artystyczny (dawna ASP) w Poznaniu (Grafika, Fotografia, Architektura Wnętrz)
    • Politechnika Poznańska (Architektura i Urbanistyka)
    • ASP w Krakowie (Scenografia)
    • ASP w Gdańsku (Malarstwo)
    • ASP w Łodzi (Projektowanie Ubioru)
    • PWSFTViT (Filmówka) w Łodzi (Film Animowany i Efekty Specjalne)
    • Uniwersytet Medyczny w Łodzi (Techniki Dentystyczne)
    • UMK w Toruniu (Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki)
    • Uniwersytet Śląski, Wydział Artystyczny w Cieszynie (Projektowanie Gier i Przestrzeni Wirtualnej)
    • Akademia Sztuki w Szczecinie (Grafika Artystyczna)
    • Liceum Plastyczne we Wrocławiu
    • Gimnazjum Plastyczne we Wrocławiu
    • LO nr 3 we Wrocławiu (klasa architektoniczna) 
  • za granicą:
    • University of the Arts London - Central Saint Martins w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Westminster (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Greenwich (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • Arts University Bournemouth w Anglii (Animation Design, BA Hons)
    • University for the Creative Arts (Farnham) w Anglii (Animation, BA Hons)
    • Coventry University w Anglii (Graphic Design)
    • Lancaster University w Anglii (Fine Art)
    • Glasgow School of Art w Szkocji (Product Design)
    • Escuela de Cinematografia y del Audiovisual de Madrid w Hiszpanii (Animacja)

 

Ceny, terminy, szczegóły?

Kiedy, jak często, za ile? Wszystko znajdziesz tutaj:

 

Wciąż się wahasz?

Może zobacz, co się u nas dzieje aktualnie:

 

Teraz już z pewnością chcesz się zapisać:)

Przypomnijmy, że możesz zacząć od zera, w dowolnym momencie.

1.  SKONTAKTUJ SIĘ   z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

2.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów.

Rysunek, Malarstwo, Rzeźba, Studium Postaci



Na skróty:

 

Czy te zajęcia są dla Ciebie?


Jeśli tylko masz ochotę spróbować, to na pewno TAK.

Oto krótkie odpowiedzi na powtarzające się pytania:

  • tak, nadajesz się:) wystarczy, że czujesz potrzebę, chęć, ochotę, i masz trochę cierpliwości
  • tak, uczymy od zera - nic nie musisz umieć, żeby spróbować
  • nie, nie jest wymagany "talent" - umiejętności, których uczymy, może opanować każdy, kto potrafił nauczyć się pisać odręcznie
  • nie, to nie są zajęcia wyłącznie dla młodych - możesz uczyć się w każdym wieku, a nasza "szkoła" niewiele ma wspólnego ze szkolną ławką znaną z systemowej edukacji; przeciętny wiek w naszych grupach dla dorosłych (>16 lat) kształtuje się gdzieś pomiędzy 20 a 40 lat, są też osoby młodsze i starsze, a różnica wieku nikomu nie przeszkadza
  • można zacząć w dowolnym momencie, ponieważ każdego uczymy indywidualnie - to w zasadzie nie są zajęcia grupowe, tylko indywidualna praca z każdym uczestnikiem, dlatego nasze grupy nie mają określonego poziomu zaawansowania - w tych samych są zarówno początkujący, jak i wieloletni uczestnicy, tworząc mieszankę niezwykle inspirującą siebie nawzajem; łączy ich jedno: pasja do sztuk plastycznych
  • ile będzie trwać nauka? nie wiemy - to zależy, ile chcesz się nauczyć:) niektórzy są z nami przez jeden sezon, ale wielu zostaje tu na lata - mamy dużo do zaoferowania:)
  • przerwać naukę możesz w dowolnym momencie - pamiętaj tylko o zachowaniu miesięcznego wypowiedzenia
  • cel nauki zależy od Ciebie: możesz rozwijać się dla siebie, przygotowywać do egzaminu na studia artystyczne, rozwijać zawodowo lub budować sobie perspektywę zmiany pracy na twórczą (np. tatuaż, grafika, ilustracja)
  • od niemal 20 lat uczymy właśnie takie osoby, jak Ty - to one stworzyły większość prac, które możesz zobaczyć w naszych galeriach
  • o naszym podejściu więcej dowiedzieć się możesz w sekcji Jak uczymy? 
  • opis zajęć i przykładowe prace znajdziesz poniżej

 

 

ZAPISY

Na zajęcia zapisać się można w dowolnym miesiącu. Wiąże się to z umową i rezerwacją miejsca w grupie na stałe - do końca sezonu (wrzesień-czerwiec). Można zrezygnować wcześniej - obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia, zgodnie z regulaminem Pracowni:

REGULAMIN Fenomenarium 2024/25 (PDF)

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby zajęć w miesiącu - należy ją rozumieć jako opłatę za miejsce w wybranej grupie przez miesiąc kalendarzowy, bez względu na obecność. Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza. Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca.

Bardziej elastyczny jest tryb pojedynczych zajęć bez stałej rezerwacji miejsca w grupie (a więc bez obowiązku wypowiedzenia) - płaci się tylko za konkretne zajęcia, ale ich cena jest wyższa oraz mogą nie być dostępne, jeśli wszystkie miejsca w grupie zostaną zajęte przez uczestników w trybie opłaty miesięcznej.

Na życzenie można otrzymać fakturę zwolnioną z VAT. Istnieje możliwość zakupu voucheru i podarowania komuś zajęć w prezencie.

RYSUNEK, MALARSTWO, RZEŹBA   (grupy mieszane) MIESIĄC POJEDYNCZE
ZAJĘCIA
Czwartki gr I 10:00-14:00 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych) 440 pln 150 pln
Czwartki gr II 16:30-20:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych) 440 pln 150 pln
*** Piątki gr I 10:00-14:00 (grupa 16-99 lat, dla pocz. i zaaw.; tylko rysunek/malarstwo, bez rzeźby) 440 pln 150 pln
Soboty gr I 10:00-13:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych) 410 pln  140 pln
Soboty gr II 14:00-17:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych) 410 pln 140 pln
STUDIUM POSTACI   (rysowanie lub malowanie modela z natury) MIESIĄC POJEDYNCZE
ZAJĘCIA
Piątki gr II 16:30-20:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych) 470 pln 160 pln
ZNIŻKI DLA WYTRWAŁYCH   w podziękowaniu dla tych, którzy się u nas naprawdę zadomowili    
uczestnictwo przez 2 lata i dłużej  (powyżej 24 pełnych miesięcy zajęć) zniżka 10%
uczestnictwo przez 4 lata i dłużej  (powyżej 48 pełnych miesięcy zajęć) zniżka 15%
INDYWIDUALNE KONSULTACJE
1h sam na sam z Katarzyną Wołodkiewicz-Przyborowską w jej prywatnej pracowni lub on-line - ekskluzywne konsultacje w zakresie malarstwa/rysunku dla osób zaawansowanych, w godzinach ustalanych indywidualnie, poza godzinami zajęć grupowych stacjonarnie 450 pln/h
on-line 450 pln/h
UWAGA: grupy oznaczone *** są opcjonalne i zostaną utworzone pod warunkiem zapisania się minimum 5 osób

 

Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza - w niektórych miesiącach będzie ich mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu (uwaga: w niektóre święta pracujemy, a niektóre dni okołoświąteczne są wolne). 

Zajęcia w wakacje (lipiec-sierpień) zaplanowane będą osobno.

  

Kalendarz Fenomenarium 2024/25

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów.

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie.

 

 

Co jest potrzebne na zajęciach?

Na początku ołówki (B-6B), gumka zwykła (np. Factis) oraz chlebowa (dobra jest Faber Castell, natomiast nie polecamy gumek firmy Kooh-I-Noor). W cenę zajęć wliczony jest papier (100x70 cm,gramatura 250 g/m3, oraz mniejsze formaty aż do A4). Rzeczy nie trzeba nosić ze sobą, w pracowni można trzymać prace, farby, pędzle itd.

Później potrzebne będą materiały do malowania lub więcej narzędzi do rysunku, spis znajdziesz tutaj:

MATERIAŁY DO MALARSTWA (spis farb, pędzli itd.)

 

 

Jak wyglądają zajęcia?

 

Podstawy rysunku z natury

Naukę zwykle zaczynamy od podstaw realistycznego rysunku z natury OD ZERA (naprawdę nic nie musisz umieć, żeby zacząć się uczyć): kompozycja, konstrukcja, sposoby mierzenia proporcji, elementy perspektywy, światłocień oraz metody korekty błędów. Wszystko to stanowi również podstawę malarstwa i rzeźby, jest to uniwersalny warsztat artysty. W czasie kursu powstają przede wszystkim 2 duże rysunki – dzbanki (50x70 cm) i lalka (100x70 cm), które są pretekstem do ćwiczenia tych zagadnień. Poniżej kilka przykładowych prac uczniów (większość z nich zaczynała od zera, czyli to jedne z ich pierwszych 3 prac przy sztaludze w życiu!)  

Każdy może się tego nauczyć:) Więcej przykładów w galerii lalek.

Jeśli jednak uważasz, że podstawy masz już za sobą, dostosujemy się do Twojego poziomu i zaczniemy od czegoś innego.


Podstawy malarstwa

Podstawy malarstwa opierają się na podstawach rysunku, po których przechodzimy do prostych ćwiczeń w zakresie mieszania barw podstawowych, poznawania koła barw i relacji kolorów dopełniających. Oswajamy się z pracą pędzlami i zachowaniem farb. Potem na przykładzie martwych natur uczymy się uważnej obserwacji kolorów i ich wzajemnego oddziaływania: temperatura, odcień, nasycenie, krycie itd. Pracujemy na formatach 50x70 i 100x70 cm.

A kiedy ukończysz podstawy, co dalej?


Malarstwo

Dalszy etap to pogłębianie obserwacji, eksperymenty z kompozycją, doskonalenie pracy pędzla, różne zadania malarskie na przykładzie martwych natur, różnicowanie planów i faktur, budowanie przestrzeni w obrazie, różne narzędzia i efekty malarskie, artystyczna interpretacja. 

Zapraszamy do galerii malarstwa uczniów.  


Rysunek

Po zrealizowaniu programu podstawowego możemy zabrać się np. za: różnicowanie faktur (szkło, metal, drewno, ceramika, materiał itd.), studium draperii, rodzaje oświetlenia, rysunek konstrukcyjny z perspektywą geometryczną (krzesło, młynek do kawy itd.), autoportret, artystyczna interpretacja, różne rodzaje kompozycji, rozwijanie świadomości plastycznej, rozwiązania graficzne, techniki mieszane.  

Więcej prac w galerii rysunku uczniów. 

 

Studium Postaci - rysowanie lub malowanie pozującej modelki/modela 

Każda praca powstaje podczas pojedynczych, 4-godzinnych zajęć z pozującym modelem, co tydzień w innej pozycji, zwykle w akcie lub półakcie.

To jedne z najbardziej rozwijających zajęć – wymagające, ćwiczące rękę, oko i tempo. 

Akty malarskie

Bardziej zaawansowani uczestnicy zajęć mogą malować postać:

Akty rysunkowe

Ołówek, grafit, węgiel, pastela i inne narzędzia, na dużym formacie:

Szkice / kroczki

Większość sesji zaczynamy od serii szybkich szkiców w dynamicznych pozach, zwanych kroczkami.

Podstawy

Temat postaci jest rzecz jasna znacznie trudniejszy niż martwa natura, ale spokojnie - u nas wszystkiego możesz nauczyć się nawet od zera. Zaczynamy od podstaw: szybkie szkice, kompozycja, konstrukcja i proporcje, ruch, anatomia, wstęp do światłocienia.

Zapraszamy do galerii studium postaci uczniów.


Rzeźba

W ramach tych grup zdarza nam się również uczyć rzeźby, głównie modelowania w glinie i plastelinie, w skali do 50 cm. Uczestnicy interesują się rzeźbieniem z różnych powodów: jedni przygotowują się na studia na kierunkach Rzeźba na ASP lub Techniki dentystyczne na uniwersytetach medycznych; inni pracują jako graficy 3D i modelerzy, więc doskonalą warsztat, ćwiczą oko i rozwijają wiedzę o anatomii, budowaniu bryły, kompozycji przestrzennej; jeszcze inni zupełnie hobbystycznie traktują rzeźbienie jako pasję.


Plenery artystyczne

Na koniec sezonu zaprosimy Cię także na plener malarski na jakimś odludziu....

 

 

Wciąż się wahasz?

Może zobacz, co się u nas dzieje aktualnie:

 

 

ZAPRASZAMY:)

 

SKONTAKTUJ SIĘ   ZAPISZ SIĘ

Kurs przygotowujący do egzaminów wstępnych na ASP oraz inne uczelnie i szkoły artystyczne



Na skróty:

 

Kurs instensywny przygotowujący na ASP i inne uczelnie i szkoły artystyczne odbywa się w piątki (4h) i soboty (7,5h), możliwe są też inne terminy, ustalane indywidualnie. W zakresie zawiera się rysunek, malarstwo, studium postaci, zadania specjalistyczne i prace domowe oraz przygotowanie teczki. Jego program jest dostosowany do konkretnego kierunku studiów i do każdego ucznia.

Indywidualne podejście - zaczynasz kiedy chcesz, pracujesz niezależnie od grupy, dostajesz osobne korekty, dążysz do własnego celu.

TAK, UCZYMY OD ZERA:) zupełnie początkujących, ale również całkiem zaawansowanych.

Przygotowujemy na studia z bardzo wysoką skutecznością - wszystkie kierunki Akademii Sztuk Pięknych, Architektura, Architektura Krajobrazu, uczelnie zagraniczne, szkoły średnie. Nasi uczniowie dostali się m.in. tu:

  • w Polsce: 
    • ASP we Wrocławiu (Grafika, Sztuka Mediów, Malarstwo, Rzeźba, Wzornictwo, Architektura Wnętrz, Projektowanie Szkła, Ceramika, Edukacja Artystyczna/Mediacja Sztuki, MFA in Visual Arts)
    • Politechnika Wrocławska (Architektura i Urbanistyka)
    • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (Architektura Krajobrazu)
    • Uniwersytet Artystyczny (dawna ASP) w Poznaniu (Grafika, Fotografia, Architektura Wnętrz)
    • Politechnika Poznańska (Architektura i Urbanistyka)
    • ASP w Krakowie (Scenografia)
    • ASP w Gdańsku (Malarstwo)
    • ASP w Łodzi (Projektowanie Ubioru)
    • PWSFTViT (Filmówka) w Łodzi (Film Animowany i Efekty Specjalne)
    • Uniwersytet Medyczny w Łodzi (Techniki Dentystyczne)
    • UMK w Toruniu (Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki)
    • Uniwersytet Śląski, Wydział Artystyczny w Cieszynie (Projektowanie Gier i Przestrzeni Wirtualnej)
    • Akademia Sztuki w Szczecinie (Grafika Artystyczna)
    • Liceum Plastyczne we Wrocławiu
    • Gimnazjum Plastyczne we Wrocławiu
    • LO nr 3 we Wrocławiu (klasa architektoniczna) 
  • za granicą:
    • University of the Arts London - Central Saint Martins w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Westminster (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • University of Greenwich (London) w Anglii (Architecture, BA Hons)
    • Arts University Bournemouth w Anglii (Animation Design, BA Hons)
    • University for the Creative Arts (Farnham) w Anglii (Animation, BA Hons)
    • Coventry University w Anglii (Graphic Design)
    • Lancaster University w Anglii (Fine Art)
    • Glasgow School of Art w Szkocji (Product Design)
    • Escuela de Cinematografia y del Audiovisual de Madrid w Hiszpanii (Animacja)

Mieścimy się w centrum Wrocławia - w Browarze Mieszczańskim, z dobrą komunikacją z każdą częścią miasta, a także 15 min spacerem od dworców gł. PKP i PKS, dzięki czemu uczniowie potrafili dojeżdżać do nas regularnie m.in. z Lubina, Nysy, Świdnicy, Kłodzka, Kudowy Zdrój, Wielunia, Bolesławca, a nawet Zielonej Góry, Jeleniej Góry, Kalisza, Łodzi czy Kielc (ponad 300 km) oraz (uwaga!) z Wiednia! Okazjonalnie zaś z Warszawy, Gdańska, Berlina oraz.... Paryża:)

Aby zobaczyć, jak wyglądają zajęcia, zajrzyj tutaj: 

 

 

ZAPISY

Na zajęcia zapisać się można w dowolnym miesiącu. Wiąże się to z umową i rezerwacją miejsca w grupie na stałe - do końca sezonu (wrzesień-czerwiec). Można zrezygnować wcześniej - obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia, zgodnie z regulaminem Pracowni:

REGULAMIN Fenomenarium 2024/25 (PDF)

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby zajęć w miesiącu - należy ją rozumieć jako opłatę za miejsce w wybranej grupie przez miesiąc kalendarzowy, bez względu na obecność. Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza. Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca.

Bardziej elastyczny jest tryb pojedynczych zajęć bez stałej rezerwacji miejsca w grupie (a więc bez obowiązku wypowiedzenia) - płaci się tylko za konkretne zajęcia, ale ich cena jest wyższa oraz mogą nie być dostępne, jeśli wszystkie miejsca w grupie zostaną zajęte przez uczestników w trybie opłaty miesięcznej.

Na życzenie można otrzymać fakturę zwolnioną z VAT. Istnieje możliwość zakupu vouchera i podarowania komuś zajęć w prezencie.

KURSY PRZYGOTOWUJĄCE DO EGZAMINÓW NA UCZELNIE ARTYSTYCZNE MIESIĄC POJEDYNCZE
ZAJĘCIA

INTENSYWNY kurs przygotowujący na ASP i inne uczelnie artystyczne

rysunek, malarstwo, studium postaci, zadania specjalistyczne, przygotowanie teczki

pakiety: Piątki (model) + Soboty (gr I + II) ze zniżką ponad 20%

1000 pln X

LUB DOWOLNA KOMBINACJA PONIŻSZYCH GRUP (1 lub więcej, ceny się sumują, zniżka 20% przy min. 3 grupach)

   

Czwartki gr I 10:00-14:00 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych)

440 pln 150 pln

Czwartki gr II 16:30-20:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych)

440 pln 150 pln

*** Piątki gr I 10:00-14:00 (grupa 16-99 lat, dla pocz. i zaaw.; tylko rysunek/malarstwo, bez rzeźby)

440 pln 150 pln

Piątki gr II 16:30-20:30 (studium postaci - rysowanie lub malowanie modela z natury)

470 pln 160 pln

Soboty gr I 10:00-13:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych)

410 pln  140 pln

Soboty gr II 14:00-17:30 (grupa 16-99 lat, dla początkujących i zaawansowanych)

410 pln 140 pln
UWAGA: grupy oznaczone *** są opcjonalne i zostaną utworzone pod warunkiem zapisania się minimum 5 osób

 

Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza - w niektórych miesiącach będzie ich mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu (uwaga: w niektóre święta pracujemy, a niektóre dni okołoświąteczne są wolne). 

Zajęcia w wakacje (lipiec-sierpień) zaplanowane będą osobno.

  

Kalendarz Fenomenarium 2024/25

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów.

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie.

 

 

Co jest potrzebne na zajęciach?

Na początku ołówki (B-6B), gumka zwykła (np. Factis) oraz chlebowa (dobra jest Faber Castell, natomiast nie polecamy gumek firmy Kooh-I-Noor). W cenę zajęć wliczony jest papier (100x70 cm,gramatura 250 g/m3, oraz mniejsze formaty aż do A4). Rzeczy nie trzeba nosić ze sobą, w pracowni można trzymać prace, farby, pędzle itd.

Później potrzebne będą materiały do malowania lub więcej narzędzi do rysunku, spis znajdziesz tutaj

 

Przykładowe prace:

Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom średniozaawansowany


Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom średniozaawansowany

 

Na skróty:

 

To już 10-ty SEZON Kursu Średniozaawansowanego! :)


Organizujemy go nieprzerwanie od 2015 r. a udział wzięło w nim ponad 290 osób. Zaczynaliśmy stacjonarnie we Wrocławiu, teraz działamy ON-LINE i uczymy osoby z całej Polski (nie brakuje również uczestników łączących się spoza PL, choć wszystkie kursy są na razie w języku polskim).

Kurs przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych - mających opanowane podstawy rysunkowe w zakresie perspektywy i postaci oraz obsługę tabletu, niekoniecznie w kolorze. Celem kursu na tym poziomie jest przede wszystkim doskonalenie warsztatu ilustratorskiego rysownika koncepcyjnego

Kurs odbywa się obecnie całkowicie w trybie ON-LINE. Forma kursu to teoria + praktyka: wykłady i pokazy, zadania do realizowania na zajęciach i "w domu", indywidualny kontakt z prowadzącym, feedback i overpainty dla każdego uczestnika. Aby w pełni wykorzystać potencjał kursu, nie wystarczy praca na zajęciach - należy realizować prace domowe i je konsultować. Można wprawdzie oglądać zajęcia jak tutoriale i uczyć się na cudzych błędach podczas omawiania prac innych uczestników (nie wyrzucamy z zajęć za brak prac domowych;)), ale trzeba mieć świadomość, że jest to podejście dalekie od optymalnego. Największa wartość kursu to właśnie możliwość konsultowania swoich prac z doświadczonym prowadzącym, "pożyczania" jego wytrenowanego oka.

Ukończenie kursu poświadczone zostanie elektronicznym certyfikatem - pod warunkiem udziału w co najmniej 4 blokach kursu, zrealizowania głównych prac w poszczególnych blokach tematycznych oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty).

Oprócz opisanego poniżej kursu 11-miesięcznego, na poziomie średniozaawansowanym proponujemy także bardziej specjalistyczne kursy 4-miesięczne

 

 

PROWADZĄCY

 

Jakub WitowskiJakub Witowski - obecnie concept artist11bit Studios, wcześniej storyboardzista i artysta koncepcyjny w firmie Techland. Absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Od 2015 roku nieprzerwanie prowadzi w Fenomenarium Kursy Concept Artu i Ilustracji na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.

www.artstation.com/artist/kuba
www.facebook.com/kuba.witowski 

 

 

 

SEZON #10 : HARMONOGRAM KURSU 2024/25

W tym sezonie kurs odbywa się całkowicie w trybie ON-LINE

BLOK #1 Postać: anatomia, emocje, ubiór (wrzesień-październik) (uwaga: do 22.10)

  • proporcje i anatomia
  • ruch i emocje
  • malowanie skóry, oczu, włosów, strefy kolorystyczne ciała
  • wiarygodny ubiór - naprężenia, ciężar i zachowanie fałd
  • malowanie tekstur materiałów i tekstyliów

BLOK #2 Postać: różne techniki conceptowania (listopad-grudzień) (uwaga: od 29.10)

  • kolorowanie czarno-białego obrazu
  • cell shading - rysowanie i kolorowanie w stylu komiksowym
  • styl malarski
  • photobashing
  • korzystanie z programu DAZ 3D
  • propsy/broń - inwentarz postaci

BLOK #3 Kompozycja i kolor (styczeń-luty)

  • podstawowe zasady kompozycji
  • szkice i ćwiczenia kompozycyjne
  • perspektywa, rodzaje kadrów i kamer
  • kontrast i harmonia
  • zasada "big, medium, small"
  • oświetlenie typu "low key" i "high key"
  • kolor i emocjonalność, nastrój
  • tworzenie kadru angażującego odbiorców
  • narzędzia custom shape, pattern stamp
  • korzystanie ze zdjęć

BLOK #4 Blender 3D: zastosowanie w concept arcie (marzec-kwiecień)

  • nawigacja w programie Blender
  • tworzenie geometrii - edit mode, modifiers
  • tworzenie materiałów
  • światło i rendering
  • postacie w 3d oraz rzeźbienie
  • grease pencil
  • korzystanie z gotowych modeli oraz kit bashing
  • korzystanie z dodatków (add-on)
  • finalizacja w Photoshopie

BLOK #5 Perspektywa: pojazdy, maszyny, obiekty (maj-czerwiec)​

  • pojazdy i maszyny - samochody, samoloty, mechy, statki kosmiczne
  • rysowanie broni w perspektywie
  • rysowanie wnętrz i budynków

BLOK #6 Photobashing: środowisko i obiekty (lipiec)

  • szukanie referencji i budowanie bazy zdjęć
  • podstawowe techniki obróbki zdjęć
  • malowanie na zdjęciach
  • tworzenie pędzli
  • speedpainting

 
 

ZAPISY

Kurs podzielony jest na bloki: pięć 2-miesięcznych (każdy taki blok to 8 zajęć na przestrzeni ok 2 miesięcy) i ostatni 1-miesięczny (4 zajęcia). Bloki są niezależne od siebie, dlatego kurs można rozpocząć od dowolnego bloku. Zapisanie się na kurs wiąże się z umową i rezerwacją miejsca w grupie na stałe, do końca sezonu (wrzesień-lipiec), zgodnie z regulaminem kursu. Można zrezygnować wcześniej, z końcem bieżącego bloku, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzeniaNie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca rozpoczętego bloku, a rezygnację należy zgłosić mailowo najpóźniej 10-tego dnia drugiego miesiąca danego bloku, w sposób opisany w regulaminie. Zgłoszenie późniejsze (w szczególności na ostatnich zajęciach danego bloku lub później) daje możliwość rozwiązania umowy dopiero z końcem kolejnego bloku. 

REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2024/25 (PDF)

KURS CONCEPT ARTU I ILUSTRACJI OPŁATA MIESIĘCZNA
Wtorki 17:00-21:00, poziom średniozaawansowany, tryb on-linegrupa od 16 lat 590 pln
(479,67 pln + 23%VAT)

Opłata miesięczna jest stała - zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (np. w październiku zajęć jest 5, a w grudniu 3, ale opłata za te miesiące jest taka sama). Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza - zwykle 4x w miesiącu we wtorki, z następującymi wyjątkami:

  • zajęcia 10.09 są przesunięte na środę 11.09, ponieważ nasi prowadzący uczestniczą w najważniejszym festiwalu branżowym, Promised Land Art Festival w Łodzi, odbywającym się w dniach 8-10.09.2024 r.;
  • w październiku jest 5 wtorków, dlatego blok #1 kończy się 22.10, a blok #2 zaczyna się 29.10; opłata za październik obejmuje 4 zajęcia bloku #1, natomiast ostatni wtorek mieści się w opłatach za blok #2 (listopad/grudzień); dzięki temu w blokach #1 i #2 jest równo po 8 zajęć.

Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca.

 

Kalendarz Fenomenarium 2023 24

 

 

Co jest potrzebne do udziału w kursie?

Uczestnik powinien:

  • dysponować oprogramowaniem graficznym (preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd., z zastrzeżeniem, że prowadzący może tłumaczyć niektóre zagadnienia w środowisku Photoshopa, a niektóre techniki mogą nie być możliwe w innym oprogramowaniu; w bloku #4 wymagany jest darmowy Blender w najnowszej wersji);
  • dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (preferowany komputer + tablet graficzny; możliwy również iPad + Pencil lub podobny sprzęt, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing)
  • dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
  • mieć opanowane podstawy rysunku (postać/perspektywa) oraz podstawy digital paintingu (umiejętność pracy na tablecie graficznym, niekoniecznie w kolorze) - prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności

UWAGA: zakazane jest nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.

FAQ: Nie potrafię ocenić swojego poziomu - jak określić, czy wybrać poziom średni czy zaawansowany?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd). Prosimy nie przesyłać prac jako załączników do maila - tylko jako link.

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie.

 

 

 

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

Także wersje robocze, z naniesionymi korektami, żeby pokazać proces i dać wyobrażenie o tym, jakie zadania realizuje się na kursie.

Obiekty w perspektywie

Postać / concept

Kreatura

Kompozycja / kolor / photobashing

Blender

Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany


Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom Zaawansowany
Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Na skróty:

 

To już 10-ty SEZON Kursu Zaawansowanego! :)


Organizujemy go nieprzerwanie od 2015 r., prowadziła go dla nas już 12-stka wspaniałych artystek i artystówaktywnych profesjonalnie na polu concept artu i ilustracji, pracujących w tym czasie przy grach takich jak m.in. Dying Light 2, Ori and the Will of the Wisps, The Witcher: Monster Slayer, Floodland czy The Last Alchemist. Udział w kursie wzięło już ponad 270 osób, zaczynaliśmy stacjonarnie we Wrocławiu, a teraz działamy ON-LINE i uczymy osoby z całej Polski (nie brakuje również uczestników łączących się spoza PL, choć wszystkie kursy są na razie w języku polskim).

Kurs na tym poziomie przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspieranie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile Monarch, Spokko, Reikon Games, The Dust, NetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme. Wiele mówi również fakt, że 3 z 4 obecnych prowadzących nasz Kurs Zaawansowany to absolwenci poprzednich sezonów tego właśnie Kursu, a jednocześnie wysokiej klasy artyści pracujący w branży.

Kurs odbywa się obecnie całkowicie w trybie ON-LINE. Forma kursu to teoria + praktyka: wykłady i pokazy, zadania do realizowania na zajęciach i "w domu", indywidualny kontakt z prowadzącymi, feedback i overpainty dla każdego uczestnika. Aby w pełni wykorzystać potencjał kursu, nie wystarczy praca na zajęciach - należy realizować prace domowe i je konsultować. Można wprawdzie oglądać zajęcia jak tutoriale i uczyć się na cudzych błędach podczas omawiania prac innych uczestników (nie wyrzucamy z zajęć za brak prac domowych;)), ale trzeba mieć świadomość, że jest to podejście dalekie od optymalnego. Największa wartość kursu to właśnie możliwość konsultowania swoich prac z doświadczonymi prowadzącymi, "pożyczania" ich wytrenowanego oka.

Ukończenie kursu poświadczone zostanie elektronicznym certyfikatem - pod warunkiem udziału w co najmniej 4 blokach kursu, zrealizowania głównych prac w poszczególnych blokach tematycznych oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty).

 

 

PROWADZĄCY

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Senior Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Kacper MadejakKacper Madejak - Senior Concept Artist w Rebel Wolves (młodym studio założonym przez weteranów branży, współtworzących takie tytuły jak m.in. “The Witcher 3” i “Cyberpunk 2077”), wcześniej artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego w 2015 r. (był to 1-szy sezon Kursu! :)), potem kontynuował naukę przez 2 sezony na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.

www.artstation.com/kacpermadejak 

 

Piotr BystryPiotr Bystry - artysta koncepcyjny z ponad 10-letnim doświadczeniem w tworzeniu treści do gier. Obecnie jako freelancer projektuje środowiska, obiekty i tekstury, wcześniej concept artistVile Monarch. Zamieszkuje w Warszawie, a współpracuje ze studiami z Polski i zagranicy, takimi jak Materia Design, Vile Monarch i Hyperstrange. Podczas pracy łączy ze sobą podstawowe techniki jak rysunek i photobashing z zaawansowanymi technikami 3D (modyfikatory, geometry nodes etc.). Pracował przy projektach takich jak Floodland i Devils Hunt. W latach 2016-18 uczestnik 2 sezonów Kursu Concept Artu i Ilustracji (poz. zaawansowany) w Fenomenarium pod okiem Konrada Czernika. W naszej Pracowni brał również udział w zajęciach z malarstwa, rysunku postaci z natury oraz plenerze malarskim.

www.artstation.com/piotrbystry

 

Darek KieliszekDariusz Kieliszek - freelance illustrator & concept artist, specjalizuje się głównie w ilustracjach utrzymanych w stylistyce Dark Fantasy. Jego doświadczenie obejmuje pracę przy ilustrowaniu gier RPG, takich jak Pathfinder, gier karcianych, gier planszowych, okładek albumów, a także projektowaniu figurek. W latach 2017-18 uczestnik Kursu Concept Artu i Ilustracji (poz. zaawansowany, 1,5 sezonu) w Fenomenarium, pod okiem Konrada Czernika

www.artstation.com/dariuszkieliszek 

 

Początki kursu sięgają 2015 r. (dla ciekawych: historia poprzednich sezonów). Nawiązaliśmy wtedy współpracę z niesamowitym concept artystą Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów oraz poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie, a potem kilka bloków gościnnych w kolejnych. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, wtedy ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził fenomenalny Konrad Czernik - wówczas Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering), Marcin Przybyś (szef studia Division48), Piotr Leszczyński (wtedy grafik 2D i concept artist w warszawskim studio Vile Monarch) oraz przedstawieni powyżej obecni prowadzący.

 

SEZON #10 : HARMONOGRAM KURSU 2024/25 

W tym sezonie kurs odbywa się całkowicie w trybie ON-LINE

BLOK #1 Monster Concept Art (wrzesień-październik)    (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie potworów z concept artystą The Witcher: Monster Slayer
  • dwa nowe briefy do wyboru, inne niż w poprzednich sezonach
  • konceptowanie potworów jest dobrym wstępem do bloku #2, ponieważ będzie bardziej eksploracyjne i nieskrępowane w porównaniu z większą precyzją wytycznych w przypadku postaci
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • podstawy teorii projektowania, designu i myślenia koncepcyjnego
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
  • praca nad konceptem z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D w ZBrushu (posiadanie go nie jest konieczne do wzięcia udziału w kursie)
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #2 Character Concept Art (listopad-grudzień)   (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie postaci lub grupy postaci w określonym settingu, wybranym z kilku możliwości
  • praca z briefem określającym klasy postaci do zaprojektowania
  • omówienie podejścia do projektowania postaci w kontekście grupy/klas
  • możliwość zaprojektowania grupy postaci lub pojedynczej postaci z wariantami, w zależności od zaawansowania i zaangażowania uczestnika
  • omówienie różnych stylistyk projektowania postaci i doboru odpowiedniej metodyki pracy
  • możliwość wyboru stylistyki według preferencji uczestnika - od realistycznej do mocno stylizowanej
  • rozwinięcie technik z bloku #1 z uwzględnieniem różnic w sposobach projektowania postaci i potworów 
  • moodboard i reference board
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • rozwijanie konceptu z wykorzystaniem różnych technik pracy
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #3 Enviro: projektowanie środowiska z wykorzystaniem photobashingu (styczeń-luty)    (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
  • 3 całkowicie różne settingi do wyboru
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło

BLOK #4 Enviro: projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (marzec-kwiecień)   (prowadzący: Piotr Bystry)

  • nowy brief
  • omówienie różnych modeli pracy z Blenderem 3D w procesie powstawania concept artu
  • szkicowanie lokacji: brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
  • tworzenie prostego blockoutu lokacji, sposoby jego interpretacji i wykorzystanie do tego technik 2D i 3D
  • praca przy uzyciu 3D skanów i stockowych modeli
  • oświetlenie i tworzenie nastroju lokacji
  • obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
  • dopasowanie poziomu do stopnia zaawansowania i możliwości sprzętowych uczestnika
  • możliwość realizacji projektu przy większym udziale pracy w 3D (dla bardziej zaawansowanych uczestników z mocnym sprzętem) lub prostszych technikach 3D z większym udziałem obróbki 2D
  • wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od zera np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku)

BLOK #5 Vehicle: projektowanie pojazdu (maj-czerwiec)    (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie pojazdu wybranego typu w settingu fantasy lub steampunk
  • nowy brief, inny niż zeszłym sezonie
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form
  • szkicowanie pojazdów, praca na sylwetkach, budowanie charakteru obiektów
  • łączenie funkcji i formy
  • storytelling, design elementów w settingu
  • balansowanie detalu
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny  

BLOK #6 Props: projektowanie broni do gry (lipiec)    (prowadzący: Dariusz Kieliszek)

  • główny projekt: broń do gry w stylu fantasy
  • znajdowanie inspiracji, eksploracje teksturami/photobash
  • shape design, rozkład walorów, lineart/drash
  • kreatywne przetwarzanie funkcjonalnych form
  • budowanie charakteru obiektów
  • łączenie funkcji i formy
  • ponowne wykorzystanie designu do wariantów
  • sposoby projektowania zestawu broni 
  • omówienie podejścia do projektowania broni w odmiennym settingu na przykładzie sci-fi - różnice i podobieństwa

 

ZAPISY

Kurs podzielony jest na bloki: pięć 2-miesięcznych (każdy taki blok to 8 zajęć na przestrzeni ok 2 miesięcy) i ostatni 1-miesięczny (4 zajęcia). Bloki są niezależne od siebie, dlatego kurs można rozpocząć od dowolnego bloku. Zapisanie się na kurs wiąże się z umową i rezerwacją miejsca w grupie na stałe, do końca sezonu (wrzesień-lipiec), zgodnie z regulaminem kursu. Można zrezygnować wcześniej, z końcem bieżącego bloku, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzeniaNie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca rozpoczętego bloku, a rezygnację należy zgłosić mailowo najpóźniej 10-tego dnia drugiego miesiąca danego bloku, w sposób opisany w regulaminie. Zgłoszenie późniejsze (w szczególności na ostatnich zajęciach danego bloku lub później) daje możliwość rozwiązania umowy dopiero z końcem kolejnego bloku. 

REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2024/25 (PDF)

KURS CONCEPT ARTU I ILUSTRACJI OPŁATA MIESIĘCZNA
Środy 18:00-22:00, poziom zaawansowany, tryb on-linegrupa od 16 lat 660 pln
(536,59 pln + 23%VAT)

Opłata miesięczna jest stała - zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (np. w październiku zajęć jest 5, a w grudniu 3, ale opłata za te miesiące jest taka sama). Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza - zwykle 4x w miesiącu, z następującymi wyjątkami:

  • w październiku jest 5 śród, ale blok #1 kończy się 23.10 - opłata za październik obejmuje 4 zajęcia tego bloku;
  • blok #2 zaczyna się 30.10, a ta ostatnia środa października mieści się w opłatach za blok #2 (listopad/grudzień);
  • dzięki temu w blokach #1 i #2 jest równo po 8 zajęć i kosztują one tyle samo, mimo że grudzień jest krótszy (3 zajęcia ze względu na Święta);
  • rzut oka na poniższy kalendarz powinien to wyjaśnić najlepiej.

Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca.

 

Kalendarz Fenomenarium 2023 24

 

 

Co jest potrzebne do udziału w kursie?

Uczestnik powinien:

  • dysponować oprogramowaniem graficznym (preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd., z zastrzeżeniem, że prowadzący mogą tłumaczyć niektóre zagadnienia w środowisku Photoshopa, a niektóre techniki mogą nie być możliwe w innym oprogramowaniu; dla bloku #4 wymagany jest darmowy Blender w najnowszej wersji; w niektórych momentach kursu mogą być proponowane dodatkowe, opcjonalne, darmowe programy);
  • dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (preferowany komputer + tablet graficzny; możliwy również iPad + Pencil lub podobny sprzęt, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing)
  • dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
  • mieć opanowane podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz podstawy digital paintingu (umiejętność pracy na tablecie graficznym, kolor) - prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności

UWAGA: zakazane jest nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.

FAQ: Nie potrafię ocenić swojego poziomu - jak określić, czy wybrać poziom średni czy zaawansowany?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd). Prosimy nie przesyłać prac jako załączników do maila - tylko jako link.

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie.

 

 

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

BLOK: Mood art: enviro

BLOK: Projektowanie postaci: kreatura

BLOK: Kolor w concept arcie

BLOK: Efektywne projektowanie

BLOK: Projektowanie postaci/grupy postaci

BLOK: Projektowanie lokacji/enviro

BLOK: Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry